Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exportera multi-ut-instrument på separata spår?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ponera att jag har ett trumset i tex. Battery. Jag har lagt ut de olika trummorna på separata ut i mixern.

Nu vill jag exportera spåren som audio. Har kommit så långt som till Demix by pitch, och fått varje trumma som eget spår i arrangern. Men det blir lik förbenat bara en fil när jag tar Export track(s) as audio file. Jag kan bara välja ett spår i taget, och solar jag blir alla solade. Hur hänger det ihop egentligen, manualen är väldigt ohjälpsam?

Kör Logic Express 8.02 förresten...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-09-15 21:00

Har inte kört multikanals instrument, men bounce känns inte som grejen, hela meningen med den är ju att sammanfoga allt till en fil. Eventuellt skulle man kunna göra ngn slags surround bounce, med enskillda filer om du först pannar ut de olika spåren max.
Den lösning som jag skulle ha valt annars är att som du sa solo:a dom olika spåren. Kanske är det så att du inte kan muta spåren individuellt för att dom är grupperade, testa att "ungroupa" eller nåt, i värsta fall kan man väl solo:a i battery och sen bounca.

Om det är ett multiinstrument kommer du ju kunna välja på dens olika utgångar som ingång på auxar. Då får du alla på varsitt spår. Sen kan du nog routa till audiospår och helt enkelt spela in det där, realtidsbounce, men det är det enklaste jag kan komma på.

Funkade att lägga dom på varsin buss, och spela in, och sedan eportera. Exakt lika krångligt som i Cubase alltså...

Lämnar Logic bakom mej nu känner jag...

Varför spela in och sedan exportera?

Har en iMac hemma som jag spelar in en del med (sång bla.), och programmerar lite trummor, sen mixar jag på en PC (med Powercore & UAD,som inte går att köra på iMac'en).

Tänkte att det vore kul att köra Logic igen (körde det tidigare på PC), men jag tyckte ärligt talat inte att det var bättre än Cubase på någon enda punkt förutom priset... Så nu bär jag Cubase-dongeln fram och tillbaka mellan studio-PC'n och hemma-Macen, vilket känns sådär.

Har i alla fall fört över allt material från Logic nu, så nu får det vila...

Jo men jag menar du behöver ju inte exportera efter inspelningen, bara plocka audiofilerna från disken ju.

Upprinnelsen till det här var multi-ut instrument, där är det svårt att plocka audiofiler

Audiospår har jag exporterat som OMF, har funkat bra.

Jo men du sa att du spelade in som audio och sen exporterade, men strunt i det

Ah, du menar så. Jag körde med det i OMF-klumpen helt enkelt, kändes enklast.

Jo det är ju bra, jag trodde du exporterade spår för spår sen och det tyckte jag lät lite onödigt

1
Bevaka tråden