Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur går en backup till - återläsning till Iphoto

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nässjö
  • 2008-11-11 09:36

Innan jag börjar att läsa in mina backupskivor till Iphoto så undrar jag...

bakgrund:
Jag har en bärbar mac som jag inte hade plats för mina bilder så då lade jag dem på en extern hårdisk och importerna blev tumnaglar i Iphotomappen. Bilderna hamnade på Lacien. Detta had jag glömt när jag flyttade över till min IMac. Så därför finns inga bilder kvar att flytta eftersom jag raderat bilderna. Jag har hygglig backup på CDskivor. Så jag jag kan halvårsvis backa upp orginalen. Cdskivorna är liksom mina filmrullar med bilder som inte ens är värda att sätta på papper.

Till frågan
Skall jag göra så att jag tar det eftersom stoppa i skivan de gånger jag beöver. Eller känner Iphoto vilka bilder som måste backas upp om jag stoppar in skivan. Eller kommer den ta in alla bilder igen. Så att jag kommer att få med de bilder som jag en gång raderat för att de int var något att ha. På Cdskivorna finns dåliga bilder som jag inte vill sitta och radera igen.

Någon idé vore jag tacksam.

//Mattias

Korspostning är inte tillåtet. Du hade lagt in exakt samma fråga i två olika trådar. Har tagit bort inlägget i den andra tråden.

Och jag flyttade den här tråden till iPhoto-forumet.

/Mod

  • Medlem
  • Nässjö
  • 2008-11-11 18:36

tack!

1
Bevaka tråden