Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

F/A-18 Hornet : Target Iraq

Tråden skapades och har fått 24 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det någon som har hört något om spelet?

Så hära sa GraphSim för flera månader sen... (2002)
"Well, if all goes well, we think that is will be ready for release around December of this year. The name of the final product is still in the works but internally we call it Target Iraq. So that should give you some ideas of the mission scope of the game."

Jag vet inte om det är Irak krisen som gör att det inte har blivit något. På företagets sida så kan man läsa om nyheter fram till Mars förra året och ingen uppdatering av deras sida har skett den senaste tiden.

Dom har väl inte gått i konkurs eller... Börjar bli orolig
Skulle vilja ha spelet pga har version 2 och den är otroligt bra gjord men funkar inte på nya datorn och vill inte köpa 3:an om detta spel snart kommer.

För interjuvn så finns den här http://www.insidemacgames.com/features/view.php?ID=177

EDIT: Glömde skriva en sak

[ 18. mars 2003, 23:41: Meddelandet ändrat av: Michael Larsson ]

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Michael Larsson:
Jag vet inte om det är Irak krisen som gör att det inte har blivit något.

Nu vore ju absolut bästa tidpunkten att släppa spelet!

Ciryon

Tur att man kan sitta tryggt här uppe i norden och skämta om det stundande kriget. :rolleyes:

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-03-19 09:27

Stundande? Saddam har fört krig mot civilbefolkningen i årtionden... opps nu tror jag vi förlorade ämnet lite

kram
/P

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2003-03-19 09:42

Jag har definitivt inget emot våldsamma spel, men när det som i detta fallet är ett namngivet land känns det "snaskigt"...
Förlägg mördandet till rymden eller historiska platser... Inte nutid i dessa tider va?

Spel som utspelar sig i nutid med politiska förespeglingar är ganska känsligt. Jag är lite skeptisk till konceptet själv, men det finns säkert många som kommer att köpa sådana spel på grund av just kopplingen till händelserna. "Ge irakierna på nöten".

Ungefär som US Army (pro USA)/Nazispelen som finns/Special Operations (anti Israel). Mest propaganda, mindre spel. Ett sätt att få ut sitt budskap.

Ett modernt krigsspel måste absolut utspela sig i ett riktigt land. Skulle Ghost Recon (eller Falcon 4) utspelas i Kalle Anka-landet Långtbortistan skulle det inte vara lika roligt. Och, att försöka "förklä" genom att byta namn på länder skulle vara mer än lite löjeväckande.

Självklar kan vi alla skilja på verklighet och spel?

/brake6

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Brake6:
Självklar kan vi alla skilja på verklighet och spel?

Givetvis! Nu ska jag bara ladda Bagdad leveln till Soldier of Fortune.

Ciryon

Ghost Recon utspelar sig ju typ i Långtbortistan

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: William WM:
Ghost Recon utspelar sig ju typ i Långtbortistan

Njaaa... det utspelar sig i landet Syd-Ossetien, "South Ossatian", som faktiskt finns (i Kaukasus, nästan helt inneslutet av Georgien (som också är med i spelet).

Tillägget "Desert Siege" är på Afrikas Horn. Jag har inte kommit så lång ännu utan är fortfarande i Eritrea.

Nu väntar jag bara på mission-pack "Northen Cold" där vi svenskar kan fightas mot arvfienden Danmark.

/brake6

[ 19. mars 2003, 19:32: Meddelandet ändrat av: Brake6 ]

  • Medlem
  • 2003-03-22 13:42

Nu återkommer vi till spelet, va? =/

Jag har ju alltid varit en flygsimfantast men med min flytt till Mac så försvann en del av intresset. Dock så har ju alltid F/A-18 Korea och Korea Gold funnits till både Mac och PC med samma sköna, bibehållna känsla som i t ex Hellcats. (Oooh - var det inte fina polygoner i det spelet?). Känslan var däremot störtskön. Nu har jag dock inte lirat Korea på Mac, förutom en demo jag tog hem. Synd att det bara blir 1024 x 768 bild. Märkte att när man kör Sims i OS X vs. i OS 9, så är bilden i OS X lite utdragen för att man ska slippa svarta kanter. Kör ju en wide 15", så det är tacksamt.

Nån som förresten vet vart man kan köpa Korea och Gold-versionen billigt? Pröjsar knappst 300 spänn för ett sådant gammalt spel.

Jo, förresten - Jag kommer ihåg att jag hade ett helvete med att komma på vilka knappar som hörde till vilken funktion på ett svenskt Powerbook G4 tangentbord. Det blev ordentligt struligt vad jag kan minnas.

I intervjun stod även att läsa att spelet kommer att komma till PS2. Då är frågan: Hur seriöst blir detta spel då om det ska kunna hanteras av en gamepad? =/

/Fredrik

[ 22. mars 2003, 13:47: Meddelandet ändrat av: Nifo ]

Hellcats minns jag, synd bara att jag aldrig lärde mig bromsa. Jag hade då inga engelska kunskaper så kunde inte läsa mig till det heller.

Det finns tangentbord har jag för mig till ps2, men är inte helt säker. Det är bara synd att ett såhär bra mac spel portas till windows och andra plattformer.

Vill bara påminna om att om någon har hört nytt nåt om spelet eller något nytt om företaget så är jag ivrig att få ta del av det. Jag är som sagt rädd att dom har gått i konkurs.

  • Medlem
  • 2003-03-22 16:51

F/A-18 Hornet är ju skitskoj!
Kom ihåg när jag lyckade landa på en Hangar första gången!

Tyckte det var svårt men det var nog för att jag inte hade kommit på att det fanns en "hook" att använda!

Äntligen

Jag vill bara säga att insidemacgames.com har interjuvat GraphSim igen och spelet är fortfarande under utväcking.

Mycket roligt att höra.

http://www.insidemacgames.com/features/view.php?ID=223

Har hittat bevis för att spelet är på gång.

Kan knappppt vänta

http://www.graphsim.com/operation-iraqi-freedom/index.html

Men jag störs av att dom har skrivit "Coming soon for PC CD-ROM...", det är ju igentligen ett mac spel.

  • Medlem
  • 2003-06-19 17:39
  • Medlem
  • 2003-06-19 17:45

Sorry...det är visst på väg!

http://www.graphsim.com/operation-iraqi-freedom/oif-faq.html#gen-q5

Tror inte det kommer flyta så bra på min burk, men.....hmm. Skulle vart ball om det stödde bredskärm, så man slapp de svarta kanterna.

/Fredrik

Nu är jag arg på GraphSim dom har släppt PC versionen samt släppt ett demo före att Mac versonen äns är nära att släppas.

För dom som inte vet så kan man säga att det är vesion 4 av spelet. Version 1 och 2 fanns bara för mac och version 3 släpptes först till mac och portades senare till PC.

Dom får mer än gärna släppa en PC version men det är ju igentligen ett mac spel från grunden så jag fattar inte varför dom har åtsidosatt macversionen så mycket. Undrar om dom har blivit uppköpta.

Dom har just nu förstört halva känslan av att äga spelet för mig.

  • Medlem
  • 2003-07-19 09:11

Instämmer till fullo. Här har de sålt sig.

/Fredrik

Sunkgrafik.

Svettiga modeller som är aldeles för kantiga. Sunkiga texturer utan "skit" ser ut som allting är med phong-shading. Dålig bumpmap på land..

inte imponerande

  • Medlem
  • 2003-07-21 10:07

Jag såg inte heller någon större förändring jämfört med deras sista flygsim. Hade nog väntat mig något mer. Iofs är väl flygkänslan den viktigaste..men själv har jag alltid kört med mus. Orkar inte böka med en massa kontroller och bök. Det är just...bökigt.

/F

ÄNTLIGEN jag säger som IMG skrev "Hell has frozen over." spelet har kommit

IMG hade nyheten och har även börjat sälja spelet IMG

Datorn kalarar inte kraven har 100mHz förlite, men det är bara att testa och se om det flyter tillräckligt bra för min (har inte så höga krav på kvaliten bara känslan är rätt). Annars blir det väl att införskaffa en ny mac, det börjar snart att vara dags ändå får bara vänta in det ekonomiska först.

nå? var det väntan värt? kan vi få en rescention?

Om spelet kräver 16MB grafikkort lär det inte vara så fett

nä det är ju onekligen en oroväckande invänding men förmodat fog för sig. Å jag som vill flyga pang-pang. Måste man skaffa en PC jallafall då?

1
Bevaka tråden