Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sonic Charge söker betatestare

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sonic Charge söker betatestare till sin nya mjukvara.

Deras tidigare produkt µTonic är väl knappast främmande för någon här och det ska bli spännande att se vad de har på gång här näst.

Jag citerar Magnus inlägg på KVR angående ansökan om betatestning

Citat:

Hi. Magnus Lidström from Sonic Charge here. We have been hard at work on a new plug-in during the past year. We're getting closer to release and need some help with beta testing. As a beta tester you get to see, hear and try our product before anyone else. What the product is? I'm afraid you'll have to sign up as a beta tester to find out!

To be able to apply as a beta tester these conditions need to be met:

* You need an internet connection on your studio computer. (The beta version does not function if there is no internet connection available.)

* You can not be affiliated with any established music magazine or news website/blog. (Please contact me personally instead and I'll put you on our press-release list for an early preview of the product.)

* No product images, audio snippets or other information can be leaked to people who are not active beta testers.

---

Sign up as a beta tester on this forum - Log In

Once you are registered you need to validate your e-mail address. You will then be placed in a validation queue. If (and only if) you are accepted as a beta tester you will get an e-mail telling you that your account has been activated. You can then login to the forum and get access to installation files and guides.

We will only accept a limited amount of beta testers. Filling out the information about yourself, your beta testing experience and what kind of system your are running increases your chances of being accepted as one of the beta testers.

Thanks in advance. Hope to see you soon on our beta forum.

Cheers,
Magnus

För mer information besök Sonic Charge.

Oh, ska lätt signa upp för betan!
µTonic & Malström är ju sköna prylar, så detta kommer nog bli något fräsigt! Magnus sa ju i ngn intervju att det skulle bli någonting väldigt anorlunda och "organiskt"!

Skoj! Jag betatestar gärna lite fler pluggar .. sulade iväg en ansökan.

Samma här....dock är det synd att man måste ha internet i sin studiodator...men men...får väl se om man blir antagen...;)

Mvh

Dags för en uppdatering?

Jag kom aldrig med som betatestare, och såg inte förrens idag att Synplant var släppt!

Vad tycker ni som testat den? Jag sitter ju på jobbet några timmar till, så jag får inte min dos än på ett tag.

Btw, alla ägare av uTonic får 25% rabatt fram tills 1/1 09! Org pris ~900:- inkl moms. Så det blir ju lätt ett köp om man gillar pluggen!

Jo, jag har lyssnat, men vad som inte framkommer någonstans, är hur man programmerar synten! Det kan väl inte bara vara 6 spakar? Måste finnas en vy för filter/fx/modulation osv, eller?

Tycker ju allt jag hört från den låter intressant. Men man kan få vilken synth som helst att låta intressant. Nästan...Vad jag föll för i uTonic var ju det enkla (men ack så fula) interfacet, soundet & hur lätt den är att styra/tweaka live.

Vad jag vill veta är vad som menas med

"Beneath its straightforward and playful interface you will find a versatile synthesizer of the utmost quality with lots of character. Also, once you are ready to get your hands dirty and dig deeper into the anatomy of Synplant you will have the option to crack open your sound seeds and modify their underlying genetic code."

Men nu sitter jag i studion om ett par timmar, så jag får väl återkomma lite senare och svara på mina egna frågor!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-10 19:31

Uj vilken "gräslig" design väldigt fattig design imo.

Såg inte att det fortsatt en diskussion om synten i denna tråden efter den nu släppts. Skapade en i nyhetssektionen om den. Kanske är bättre iofs i och med att denna tråden var om betatestet. Den förtjänar för övrigt en egen nyhetstråd

Ni finner den andra tråden här http://www.99.se/musiknyheter/254539-sonic-charge-synplant.html

Skumt, sökte efter Synplant men fick inte upp några träffar. 99:ans sökmotor behöver verkligen förbättras.

Senast redigerat 2008-11-10 20:13
1
Bevaka tråden