Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Wordpress och Widgets ( Meta )

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-10-30 19:31

Hej!

Jag har ett problem i WordPress under något som kallas för Widget eller Widgetar som kommer upp som "Meta" när man ser de valda Widgets. (har på svenska så det ser lite "konstigt" ut med språket...) Jag vill ändra den Widgets för "Meta" som står¨på min sajt. Vissa saker under Meta. Vissa länkar där vill jag ha bort. Hur gör man?

Min blogg - Diggo.se (där jag kör Wordpress)

MVH
Christer Eklund

Senast redigerat 2008-10-30 21:20

Man måste logga in som administratör och gå till Design > Widgets och sedan till den Widget som du vill ändra. Standard Meta widget ser ut som man bara kan ändra på titeln på. Om du vill ha andra ändringar måste du antigen modifiera PHP filerna för Meta eller installera en ny widget som har de inställningar som du vill ha.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-11-10 08:09

Hej!

ja men villka PHP-filer och villka strängar är det jag ska ta bort i så fall?? Det du sa visste jag redan, men modifieringen av att ta bort 1 eller 2 st länkar (tror jag) ur php-filer som finns på Widgets för den som kallas för META eller också där länkar som "logga in/Webbplatsadministration" (där det sista står när man är inloggad), "Logga ut, 2 RSS-länkar och länk till WordPress. Självklart kanske den länken ska vara kvar som jag igenligen vill ha kvar, men jag anser att det blir lite mycket "reklam" för Wordpress för att jag använder det som bloggverktyg. Men jag kanske är lite petig......

Tack på förhand

/Christer

1
Bevaka tråden