Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sanningen, hela sanningen och inget annat än sanningen ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

"The truth, the whole truth and nothing but the truth"
Ja, det är ju det dom säger på filmer när någon står inför en domstol och ska vittna.
Kom att tänka på det idag när jag svarade i en tråd och berättade att man kan lägga in samma innehåll från sitt iTuneskonto på två iPod Touch. Det är väl inte olagligt ? Jag tycker att man ska berätta det man kan för att hjälpa andra men det finns väl en gräns för det också eller ? Då menar jag inte olagligheter. Finns det Applefolk som läser alla webbsidor ang Apple-produkter för att ligga steget före och se till att saker inte hackas osv.? Har märkt att det numera är vissa program i iTunes som du inte längre kan ladda ned genom iPod Touch/iPhone.
Kom och tänka på en filmreplik; You can´t handle the truth !

När jag skulle skriva den här tråden blev jag osäker hur meningen (The truth....) löd så jag googlade och då poppade det här upp; "Den här webbplatsen kan skada din dator".
Märkligt. Har ni sett sådana också ?
Ja, jag vet att det är en fråga till men det klarar ni nog....

  • Medlem
  • Skövde
  • 2008-11-09 21:22
Ursprungligen av KaRo:

Finns det Applefolk som läser alla webbsidor ang Apple-produkter för att ligga steget före och se till att saker inte hackas osv.?

Hur menar du här? Kan du utveckla det lite?

Ursprungligen av High|ander:

Hur menar du här? Kan du utveckla det lite?

Jag undrar väl egentligen flera saker.
1) Är det olagligt att ladda ned samma program från AppStore på olika iPoder ?
Det är ju på samma konto och samma person som äger prylarna. Men....i princip skulle man ju kunna lämna ut sitt kontonamn plus lösenord till någon så de skulle kunna fylla sin iPod med program/musik/filmer osv.
2) På iTunes har man börjat se till att vissa program inte kan laddas ned genom iPoden/iPhonen utan man måste göra det genom iTunes. Är det för att försvåra just detta att lätt ladda ned ett program på en iPod och sedan direkt ladda ned samma program på en annan iPod ?
3) Känner ni igen den meningen "Den här webbplatsen kan skada din dator" ? Vad innebär det egentligen.

Jack Nicholson om jag inte missminner mig till Tom Cruise.. filmnamnet svike rjust nu.. trött...

Firefox och Safari har väl en bunt med "Blacklists", en lista över kända siter som ruffel&Fiffel ligger bakom.

1
Bevaka tråden