Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Safari och badbollar

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-06-25 20:31

Jag börjar bli riktigt less på att Safari ofta hakar upp sig och står och tuggar i flera minuter om det vill sig illa.

Var ska jag börja med att leta efter en lösning?

Jag har för mig jag hade ett program förut som tog bort ikonerna till de sparade bokmärkena som gjorde det mindre illa förut. Går det att göra i Safari eller krävs det fortfarande ett specialprogram?

jag har inte fortfarande orkat engagera mig i att installera 10.5. Någon med samma problem under 10.4.11 som haft liknande problem som blivit bättre efter att ha uppgraderat?

Safarit är 3.11 och datorn en intel iMac alu. Det var samma på den gamla intel-iMacen så jag betvivlar att det är datorn i sig som är problemet...

Prova programmet SAFT som har många processorbesparande inställningsmöjligheter Apple - Downloads - Internet Utilities - Saft så lär du se färre badbollar..

Jag tycker att badbollarna blivit fler och inbillar mig att det är invasionen av flashbaserad reklam på många sidor som är den främsta orsaken.

Jag vet inte om det finns någon lösning annat än att hoppas på en bättre flash-plugin

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-06-26 20:05

Tack för svaren. Saft har jag använt tidigare men avinstallerade den när den störde något vad det nu var... Men den ska in igen!

Dessutom hittade jag, efter jag skapade denna tråden, följande: http://www.99.se/safari/244481-safari-ter-n-stan-hela-processorkraften.html

Att följa råden där om flashplayer gjorde det hela bättre, om än inte bra sett till hastigheten. Men än så länge, peppar peppar, så har jag sluppit badbollar nästan hela tiden..

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-10-13 20:41
Ursprungligen av iggy:

Tack för svaren. Saft har jag använt tidigare men avinstallerade den när den störde något vad det nu var... Men den ska in igen!

Dessutom hittade jag, efter jag skapade denna tråden, följande: http://www.99.se/safari/244481-safari-ter-n-stan-hela-processorkraften.html

Att följa råden där om flashplayer gjorde det hela bättre, om än inte bra sett till hastigheten. Men än så länge, peppar peppar, så har jag sluppit badbollar nästan hela tiden..

Det slapp jag dessvärre inte så länge...

Lösningen jag har nu är att tömma kakorna ett par gånger i veckan när Safari står och segar. Det funkar några dagar och sen är det samma visa igen.

Nu är jag absolut inte bäst i världen på ämnet ifråga, men det verkar vara någon enskilds sidas kaka som bär skulden.

Finns det något sätt i världen jag kan lista ut vilken, så jag kan sluta besöka sidan ifråga?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-09 13:43

Har oxå en badboll-Safari. Och nu har den helt slutat starta. Om jag byter användare då funkar safari smärtfritt. Kan ev. vara plugins så som Flash och Inquisitor. Vad gör man? Det går inte att installera om med Safari som går att ladda ner från Apple.com (se en annan tråd).

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-09 16:42

Har du provat att kasta .plistfilen i din hemmamapp/Bibliotek/Preferences?

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-09 19:22
Ursprungligen av Yes:

Har du provat att kasta .plistfilen i din hemmamapp/Bibliotek/Preferences?

Yes!!

Flera gånger...

Angående faviconerna till bokmärkena, i firefox märker man aldrig av det men safari hostar alltid till. Lite irriterande.

Hur många tabbar har du uppe när det går långsamt? Gå igenom de och stäng en i taget för att se vilken webbsajt som är boven. Det brukar vara en sajt med flash för mig.

  • Medlem
  • Vårgårda
  • 2008-11-11 16:26

Safari

Hej hopp,

Jag installerade safari på min pc med Outlook och efter ett tag raderade jag safari å efter det så funkar inte några länkar i mailen samt kontakter i outlook, Ibland dyker mina dokument upp och vill jag ska välja körbara filer? om jag kopierar in länken i webläsaren så är det ett tillägg (/SafariHTML/Shell/Open/Command är det någon som kan hjäpa mej?

Tatanka

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-11-11 17:50
Ursprungligen av bjelkeman:

Hur många tabbar har du uppe när det går långsamt? Gå igenom de och stäng en i taget för att se vilken webbsajt som är boven. Det brukar vara en sajt med flash för mig.

Expressen har jag helt slutat använda för den var en stor bov men i övrigt är jag osäker på vem av dem som är boven i dramat.

  • Medlem
  • Älmhult
  • 2008-11-17 08:59

Jag får säga att senaste versionen av Safari som kom för några dagar sen fungerar betydligt bättre än föregångarna, sett till att mina problem minskat radikalt, trots att Saft inte är installerat eller finns i en version till Safari 3.2 Några tillfällen med badbollar och våldsnedstängning har det varit, men färre än på flera år.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-11-17 17:23

Jag hade badbolls-safari för ett år sedan ungefär. Sedan efter diverse uppdateringar har den fungerat 100%

1
Bevaka tråden