Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur sätter man på "störningskompensation"?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-11-08 13:41

Hej alla!

Jo, har problem med min internetuppkoppling via airport, och har läst mig till att det finns ngt som heter "störningskompensation" vilket som säkert kan lösa mina problem då jag har flera andra trådlösa nätverk som stör. Men då jag är en rookie på mac fattar jag inte hur jag skall sätta på det... Finns det ngn som skulle kunna bistå i en steg för steg instruktion?

Jag har en macbook med ntel Core 2 Duo 2.4 Ghz 2 GB ram, med Leopard, om det hjälper...

Tack på förhand!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-08 14:00

1. Starta AirPort-vektyg.
2. Dubbelklicka på din Airport i vänstra översta hörnet. Du får nu fram ett nytt fönster.
3. Tryck på trådlöst. Påden sida som kommer fram väljer du Trådlösa alternativ.
4. Bocka i "Aktivera störningskompensation. Klart!
Joel

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-11-08 15:21

tack! men man måste ha airport express för att det skall fungera? Det fungerar inte mot ett vanligt trådlöst modem?

Du måste nog berätta vad du har för trådlöst modem för att någon här ska kunna hjälpa dig. Detta då det finns en uppsjö av trådlösa modem, routrar och accesspunkter.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2008-11-08 18:07

Har ett modem från bredbandsbolaget, ett sånt vanligt... behöver du modellnummer och så?

Ursprungligen av Rajkurt:

Har ett modem från bredbandsbolaget, ett sånt vanligt... behöver du modellnummer och så?

Ja det behövs, bredbandsbolaget har ett flertal olika modeller av trådlösa modem, beroende på vilken uppkoppling man har hos de.

Bredbandsbolaget har guider till modem och accespunkter på sin hemsida Bredbandsbolaget - Privat - Kundservice - Guider

tror nog det är bättre du tar dig in i bredbandsmodemet och byter kanalnummer, det funkade för mig.

1
Bevaka tråden