Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tabba mellan flikar i CS4

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-08 12:00

I ID kan jag växla mellan olika flikade dokument "+<", men det funkar inte i vare sig Photoshop eller Illustrator. Var hittar jag detta snabbkommando så att jag kan ändra inställningarna så att de blir konsekventa? Jag har letat mig blå...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-24 19:06

Gammal tråd, men inget svar på frågan. Kan inte heller hitta detta, vilket gör hela flikgrejen ointressant och totalt opraktisk i praktiken. Ogillar påfundet starkt.

ctrl+tab eller ctrl+shift+tab

  • Medlem
  • 2009-09-25 08:00
Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

ctrl+tab eller ctrl+shift+tab

Se där! Lustigt att det fungerar så. Jag har hört att Java har en inbygd förståelse för att win-ctrl tolkas som mac-cmd utan att man behöver fundera närmare på det. Har Adobe gjort sig extra besvär för att det ska vara samma tangent oberoende av OS? Eller fungerar deras ramverk helt annorlunda i det avseendet, kanske...

  • Medlem
  • 2009-09-25 21:52
Ursprungligen av Baron:

Se där! Lustigt att det fungerar så. Jag har hört att Java har en inbygd förståelse för att win-ctrl tolkas som mac-cmd utan att man behöver fundera närmare på det. Har Adobe gjort sig extra besvär för att det ska vara samma tangent oberoende av OS? Eller fungerar deras ramverk helt annorlunda i det avseendet, kanske...

Hm, glöm det där. Jag blandar ihop tangenterna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-25 20:19

Stort Tack Richard! Var väl ungefär det enda jag inte testat hittills…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-01 12:57

Hmm, det funkar inte i Illustrator dessvärre… Någon som vet vilket kommando det är i detta program? Och varför är det inte samma i alla program…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-01 17:24
Ursprungligen av rasta:

Hmm, det funkar inte i Illustrator dessvärre… Någon som vet vilket kommando det är i detta program? Och varför är det inte samma i alla program…

Bounce - är det verkligen ingen som vet detta?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-01 13:17

Tack Richard!
Men det är konstigt att det inte är konsekvent genom programen.

Kasst nog har Adobe missat att översätta tangentkommandon till såna som fungerar på svenska tangentbord. Lyckligtvis kan de anpassas. Man hittar dem under Redigera-menyn. Irriterande nog kan det inte ändras till Cmd+< eller ens Ctrl-tab. Själv satte jag den till Cmd+§, som åtminstone ligger hyggligt till för handen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-10-01 19:32

Hmm, det som är en smula skumt är att det inte går att tilldela standardkommandot skift-kringla-högerpil samt skift-kringla-vänsterpil. Och att det inte är samma kommandon som du beskrev ovan och som funkar i andra Adobeprogram. Men absolut anpassade kortkommandon såklart. Bra tips, och ja, jag borde förstås ha kikat bland tilldelade kortkommandon i programmet innan jag ställde frågan… Tack i alla fall - problem solved.

1
Bevaka tråden