Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

7200 rpm hårddisk i nya MacBook (okt 2008)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-11-05 14:08

Har någon annan funderat på att sätta i en 7200 rpm hårddisk i nya macbooken? Jag har nämligen en i min gamla macbook och funderar på att byta diskarna i datorerna. Storleken har i det här fallet ingen betydelse... Frågan är alltså om det är värt att pilla och installera om två datorer bara för sätta i en gammal disk, som är aningen snabbare i de nya macbooken. Jag vet att det kanske är en lite dum fråga, men det känns lite tråkigt att installera om datorn det första man gör, det känns lite mycket PC över det hela.

Eller kan jag bara byta diskar och testa prestandan och se om det är värt det? Det är tiger på den gamla disken.

Hmmm hur gammal är din gamla Macbook?
För du måste se till att den Tiger-installation fungerar med den nya hårdvaran.

Ursprungligen av enkel:

Eller kan jag bara byta diskar och testa prestandan och se om det är värt det? Det är tiger på den gamla disken.

Nya MacBooken kräver minst 10.5.5, så du kan inte köra Tiger på den.

  • Medlem
  • Gotland
  • 2008-11-07 15:55

Nu har jag bytt disk och testat före och efter med AJA KONA, hastigheten blev ca 60 MB/s (både skrivning och läsning) för min Hitachidisk @ 7200 rpm jämfört med 50 MB/s som det var med den medföljande. Kanske ingen överdrivet stor skillnad.

Och man behöver endast skruva loss en skruv för att byta disk!

1
Bevaka tråden