Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Förslag på snygg monitor

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-05 17:15

Hej hej
Jag har en mac mini som är i behov av en monitor. gärna typ 19". gärna snygg. gärna billig (kring 1000 - 1500).
finns det nån stilren, snygg skärm som passar mac minin som inte är en Apple-skärm?

tack

Kolla in Benq FP93V. Lite dyrare, men matchar å andra sidan väldigt bra.

Lyckades dock inte hitta någon svensk återförsäljare.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-11-06 17:25

klart du ska ha en apple cinema display köp en begagnad 20" cinema display för de finns knappt någon snygg "vanlig" skärm. Jag har inte hittat någon iaf. alla som finns ser så plastiga ut, blank svart plast och silver detaljer är i princip de ända som finns.

en begagnad går nog att hitta för under 3000:- de är ju över din budget men ja tycker de är värt de.

Finns ingen anledning att köpa en begagnad skärm med den teknikutveckling och kontinuerliga prissänkning som vi har på lcdskärmar.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-11-06 20:09

jo om man vill ha en snyggt designad skärm med bra kvalité osv. jag tror apples äldre skärmar kommer stå sig bra 2-3 år till. den har dvi också och dvi är fortfarande framtidssäkert då det finns adaptrar från dvi till hdmi om man skulle vilja ha de.

Jo men nu är dvi ingen lyx idag utan standard på skärmar från 1500kr eller så. Återigen utveckling springer om äldre skärmar, och apples äldre design var inte så speciell, foten i så fall men inte skärmen. Köper man en ny skärm från en stor tillverkare så har du har garanti. Inte en liten sak när det kommer till bildskärmar av vilken sort som helst.

Tillägg.

Du har en LG som fått bra kundbetyg på dustin för 1500.

LG L1919S-SF 19# TFT TCO-03 SILVER - Mycket prisvärd skärm för hemmakontoret

Dell har en nedsatt nyintroducerad 20 tummare. De brukar tillverka bra skärmar och har 3 års utbytesservice etc. Ligger på 1900. Finns i svart/silver och svart.

Dell : Dell Dell E2009W 20" FlatPanel Widescreen Monitor - Black : Bildskärmar : HEMANVÄNDARE

Senast redigerat 2008-11-06 21:12
  • Medlem
  • Borås
  • 2008-11-06 22:07

Benq har en del rätt stilrena o billiga e dom oftast också.

Xerox är lite coola men kostar lite mer än du önskade. här säljs en del av deras modeller Compliq System AB , din dataleverantr

Samsungs syncmasterserie ser OK ut i mina ögon. Åtminstone delar utav serien. De som ser ut ungefär såhär ser sobra och fina ut.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-11-06 23:30

Jag tycker att alla skärmar som inte har för fet ram passar bra. Ovanstående Samsung i silver hade varit snygg ersättare till Cinema Display.

Ursprungligen av planB:

Jag tycker att alla skärmar som inte har för fet ram passar bra. Ovanstående Samsung i silver hade varit snygg ersättare till Cinema Display.

Samsung SyncMaster 2243WM - Hitta lägsta pris, omdömen och information om TFT-skärmar

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-11-06 23:39

Ja, där återstår bara att spraya foten i silver så hade allt varit perfekt.

Ursprungligen av planB:

Ja, där återstår bara att spraya foten i silver så hade allt varit perfekt.

Fel! Det som saknas är en VESA-anordning

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-11-06 23:32

Samsung syncmaster 20" wide (205BW) med silverkant har jag kört till min Mac Mini och tyckte det var helt okej. Dock kostade dom DÅ 3000kr

Har du en äldre Mac Mini (dvs G4) så fungerar inte DVI med alla skärmar. Ett problem Apple aldrig åtgärdade heller :/

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-07 18:29
Ursprungligen av Csoft:

Samsung syncmaster 20" wide (205BW) med silverkant har jag kört till min Mac Mini och tyckte det var helt okej. Dock kostade dom DÅ 3000kr

Har du en äldre Mac Mini (dvs G4) så fungerar inte DVI med alla skärmar. Ett problem Apple aldrig åtgärdade heller :/

tack för alla svar och tips.
måste kolla.. men min mac mini är i alla fall intel.. men det kanske alla är? g4.. minns ej..

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-11-07 07:13

men om vi nu jämför med den här samsung skärmen, vad har den som inte en cinemadispay har, förutom garanti? jag skulle fortfarande satsat på en apple:P

Ursprungligen av HNK:

men om vi nu jämför med den här samsung skärmen, vad har den som inte en cinemadispay har, förutom garanti? jag skulle fortfarande satsat på en apple:P

Jag håller med dig: Jag köper hellre en begagnad Cinema Display alla gånger (och det tänker jag göra snarast).

  • Medlem
  • Västerås
  • 2008-11-07 08:51

trevligt, jag har också funderat på en men budgeten är väldigt tajt nu när man ska skaffa en macbook också. lycka till med köpet iaf.:D

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-10-28 07:48

Ok. 2010. Samma fråga. Annan dator visserligen, en MacBook (Aluminiummodellen), men fortfarande ett springande behov av att hitta en skärm som först och främst inte ser ut som skräp. Jag menar det verkligen. Min förstaprioritet är utseendet på skärmen. Jag vill till exempel inte ha några som helst knappar på framsidan.

I min värld så är det bara Sony som förutom Apple som skulle kunna klara av att göra detta något sånär bra men vad jag förstår så gör de inte datorskärmar.

1
Bevaka tråden