Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

USB-kabel för nät mellan PC och mac!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som testat denna? Behöver ett smidigt sätt för filöverföring mellan PC och Mac i vardagen.

Limmared.nu - Länkkabel, kopplar ihop 2 datorer, PC/Mac - (Powered by CubeCart)

Tänkte ha en liten bärbar pc som mellanlagring för bilder innan jag kommer hem och tankar in dom i macen...

Varför satsar du istället inte på ett fickminne om det bara är bilder du ska flytta. Jag skaffade ett som ser ut som ett usb-minne men som egentligen är en minidisk. Fast smartast tycker jag är att skaffa en 2.5" disk som ändå inte behöver någon strömförsörjning. Min personliga åsikt är att det är bortkastade pengar att skaffa en extra dator för att bara flytta små filer.

Ser att dom skriver "Fungerar både till PC och Mac." - det hade varit bättre OM dom hade skrivit att det fungerade MELLAN Mac och PC. Som jag tolkar texten så kan det lika gärna betyda att det fungerar mellan mac och mac samt mellan PC och PC.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-06 20:02

Här en länk till tillverkarens hemsida:
http://www.deltaco.se/article.aspx?ItemID=LINK4

Dom verkar ha två modeller, och just den vita ska enligt texten på förpackningen funka mac-pc.

Men varför inte bara använda en vanlig ethernetkabel? Utan att egentligen veta något om produkten så misstänker jag att den fungerar som ett externt usb-nätverkskort och pratar över ethernetprotokollet. Så om den bärbara pc:n har nätverksport kan du spara 100-lapparna. Annars håller jag med föregående talare om syftet bara är att bära med sig filer...

Nja, syftet är att kunna se bilderna på en lite större skärm än kamerans innan man åker hem. I extrema nödfall kan även viss redigering ske på plats för direktleverans. En annan anledning är att en bärbar PC kostar så pass lite idag att man kan lika gärna köpa en dator till istället för en mojäng som man endast har för filöverföring. Den lilla datorn kan man göra lite mer med än bara filöverföra...
Har använt en liten ibook tidigare för detta ändamål, men nu kastar dom ju nästan bärbara PCs i ansiktet på en prismässigt. Har i och för sig kommit på mig själv med att omedvetet samla på datorer

Ursprungligen av poppop:

Nja, syftet är att kunna se bilderna på en lite större skärm än kamerans innan man åker hem. I extrema nödfall kan även viss redigering ske på plats för direktleverans. En annan anledning är att en bärbar PC kostar så pass lite idag att man kan lika gärna köpa en dator till istället för en mojäng som man endast har för filöverföring. Den lilla datorn kan man göra lite mer med än bara filöverföra...
Har använt en liten ibook tidigare för detta ändamål, men nu kastar dom ju nästan bärbara PCs i ansiktet på en prismässigt. Har i och för sig kommit på mig själv med att omedvetet samla på datorer

Tja, under 3 lök för en eeeeeeePC (glömt hur månnga e det skall vara).

Hur ser minnena ut i en sån? SSD-disk, flashminne? Hårddisk?

Ursprungligen av Goflorp:

Tja, under 3 lök för en eeeeeeePC (glömt hur månnga e det skall vara).

Eller varför inte en liten snygging från HP, 8,9" modell 2133 mini-note FU344EA som på NetonNet kostar 4.590 kronor - lägg med fördel in Ubuntu på den... nästan ett halvt steg mot en mac.

Eller annars så finns en från Epson, typ dubbelt så stor som en iPod som du kan se bilderna på, minns inte modellbeteckningen.

1
Bevaka tråden