Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Klient blir inte synkad

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Åtminstonde inte enligt uppgiften i menyn.
Kör OS X server Leopard och Leopard på klienten och mobilt konto. Uppenbart synkar den som den som den ska för filerna ligger på server i hemmappen men det står hela tiden Hemmap aldrig synkroniserad.

Hade strul vid första synken och funderar på om de är nån flagga som behöver ställas i nån prefs fil.

Nån som har någon idé.

Kan inte skapa flyttbart konto

Försöker skapa ett mobilt konto på en av våra datorer men de går inte de står att de inte går.

Kollar jag sedan loggen så finns detta meddelandet i den:

2008-11-06 12.48.33 SyncServer[1877] Can't obtain lockfile to run sync server, a sync server is running on the computer nyapresdatorn.local and shares this home directory

har kollat nyapresdatorn och det finns inget konto i den för den användaren

Har testat att skapa en ny användare och den går bra att skapa nytt mobilt konto till.

Är de nån som har nån idé på hur man kan lösa det.

Prova att skapa ett konto och så loggar du inte med det på en OD knuten maskinen för att se om det fungerar som det ska.

Om det inte funkar skulle jag börja med att kontrollera att tiden stämmer mellan server och klient sedan skulle jag ta en titt på DNSen.

Har testat med en annan användare på samma dator och de går utmärkt att skapa ett mobilt konto till den.

Hmmm sitter den på ett långsammare när? Krånglar nätverket i övrigt på den?

Hur set det ut med tid på maskinen mot servern?

tiden är korrekt inga nätverksproblem över huvud taget full fart tiden är synkad

1
Bevaka tråden