Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Knäck (sk. dåligt ljud) i lurarna? In i tvättmaskinen!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-11-05 23:26

Jag hade stoppat mina V-Moda Vibe Duo i bröstfickan på skjortan. Lite senare insåg jag att skjortan var smutsig och kastade den i smutskorgen.

Kontrollfråga #1: var är lurarna?

Sedan hjälpte min snälla svärmor till hemma när hon var förbi på vägen till Arlanda och väninnan i Zürich med tvätten. Hon startade en kulörtvätt.

Kontrollfråga #2: var är lurarna?

Sedan efter X minuter med 40° kulörtvätt och 1000 rpm centrifug så var skjortan mycket renare.

Kontrollfråga #3: <ja, ni vet kanske vad frågan är?>

Ja, det var precis var som oplanerat hände mig. Kan bara berätta att mina V-Moda fungerar alldeles utmärkt (vad jag kan höra). Fanns det något öronvax i dom så är det garanterat borta vid det här laget...

Tvättmaskiner är förvånansvärt tåliga. Tycker att hörlurarna skulle gått i flera bitar som gjorde att maskinen gick sönder.
Skönt att hörlurarna också var förvånansvärt tåliga.:)

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-11-07 13:09

Nja, V-moda Vibe Duo är gjord uteslutande i metall. Det enda andra matrialet är tyg respektive silikon.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2008-12-01 13:27

Men sedan förra veckan (läs november) så gick ena luren sönder. Troligen har tråden i spolen fräts sönder efter manglingen i tvättmaskinen. I övrigt är mikrofonen hel. Blir väl till att köra ett par vanliga in-ear-lurar och utföra lite lödövningar...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-02-23 08:28
Ursprungligen av frazze:

Men sedan förra veckan (läs november) så gick ena luren sönder. Troligen har tråden i spolen fräts sönder efter manglingen i tvättmaskinen. I övrigt är mikrofonen hel. Blir väl till att köra ett par vanliga in-ear-lurar och utföra lite lödövningar...

Nej, den teorin kom på skam när jag skulle löda på ett par KOSS-element. Det visade sig att den trasiga vänstern inte alls var trasig. Det är något avbrott i sladden. Men icke desto mindre ett par trasiga lurar. Iväg till affären och skaffa nytt.

1
Bevaka tråden