Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Firefox påstår att annan kopia av FF redan är igång

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-11-05 19:54

När jag försöker starta firefox får jag bara ett felmeddelande som säger att en annan kopia av firefox är igång men det är det inte!:mad: Har försökt allt; installerat om, repererat, följt guider på mozilla.com o.s.v. Jag misstänkte att det var för att jag hade firefox installerat med parallells men nu har jag bara en partition och det är mac osx så det borde inte vara därför. Någon som kan hjälpa mig/ har råkat ut för det här själv? Kan tillägga att problemet uppstod när jag uppdaterade firefox till den nya versionen. Tacksam för svar

Tyvärr har jag inget svar, eftersom jag fortfarande kör Firefox 2 då Firefox 3 strulade så mycket...

Titta i Aktivitetskontroll (tex genom att söka i Spotlight) och se om Firefox finns där. Isåfall kan du döda den processen och starta igen. Om den inte finns, ja, då vet jag inte.

Har du kollat i aktivitetskontroll att det inte är så att du har en kopia av firefox igång. Har hänt mig vid tillfällen att man inte sett i dockan om programmet är igång, men i aktivitetskontrollen fanns firefox igång. Starta om datorn kan ju också vara något, även om det känns lite drastiskt.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-11-09 02:00

Jag har startat om datorn otaliga gånger, har haft det här problemet ganska länge nu. Jag har kollat i aktiviteskontrollen och det finns inget relaterat till firefox där. Har provat o ladda ner den gamla versionen men funkar inte. Börjar bli riktigt irriterande då det inte verkar finnas någon vettig lösning...

Prova programmet What's Keeping Me?. Är duktigt på att avbryta processer som är igång och sånt.

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-11-10 19:32

Provade "What's keeping Me?" men programmet kunde inte hitta något. Tack för hjälpen men inget verkar hjälpa, sista hoppet blir väl att skriva till mozilla eller något.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-10 21:36

Har du testat att dra igång FF från ett annat användarkonto på din burk?

1
Bevaka tråden