Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köra en MBP utan batteri?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Mitt batteri till min macbook pro har "svullnat", så jag har ringt apple och de ska skicka ett nytt. Men tills dess så använder jag datorn utan batteri med strömsladden inkopplad.
Är det dåligt för datorn? Skadas den på något sätt?

Tacksam för svar!

Mvh
Mats

Inget dåligt kan hända, kör som vanligt.

enda dåliga är att om strömmen går så dör datorn i samma sekund.
Jobbar du med ngt dödsviktigt så spara ofta....

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-11-02 00:47

Sist jag körde min macbook pro (C2D, 2.13GHz) utan batteri så gick processorn ner till lägsta hastigheten.
(MacBook and MacBook Pro: Mac reduces processor speed when battery is removed while operating from an A/C adaptor)
Så, det fungerar, men det är inte att rekommendera för vardagen.

Det är inte ingen fara att köra utan, men precis som bolle skriver så sänks hastigheten på processorn. Inte samma prestanda mao.
Läskigt med batteri som sväller, hoppas de skickar ut ett nytt illa kvickt!

Tack för alla svar!

Nytt batteri kommer från Apple på måndag, kostnadsfritt.

FasterSixth: hur gammal är din dator? Jag fick ett nytt batteri idag då det också hade svullnat.. det jag funderar på nu är om mitt nya batteri också kommer och svullna när det blir äldre eller om dom har gjort "nya"-batteri. Själv har jag en Macbook Pro från 2006.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-06 20:06

När jag körde Crysis förut på min nya MBP 2,8 så drog de faktiskt lite från batteriet trots att jag hade nätdelen inkopplad hela tiden. Man kan ju undra vad som hade hänt om jag inte hade haft batteriet i datorn hmm

1
Bevaka tråden