Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mina inlägg har minskat?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon ropade till mig på ICQ när dom såg att antalet inlägg är färre i version 3.0 än tidigare. Har vi missat något i importen?

Nä - det är bara så att inlägg i "livsstil" inte längre räknas i totalsumman för antalet inlägg.

Ah, funderade på var c:a 600 inlägg tagit vägen.

Inte för att antalet inlägg spelar någon som helst roll

  • Medlem
  • 2003-03-24 12:39

ah, bra idé. Det kanske kan få bort den här hetsjakten på pinnar som vissa verkar gilla. Inte för att det stör mig särskilt, men ibland får jag känslan av att en del inlägg skrivs endast med den summan i åtanke.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-03-24 12:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
ah, bra idé. Det kanske kan få bort den här hetsjakten på pinnar som vissa verkar gilla. Inte för att det stör mig särskilt, men ibland får jag känslan av att en del inlägg skrivs endast med den summan i åtanke.

Tror jag med:D

Får kanske motsatt effekt. Tråden "idag tankade jag på macen" postas under allmänt om mac när den borde ligga under livsstil?

  • Medlem
  • 2003-03-25 10:36

vi får väl hoppas att moderatorerna är stenhårda och obönhörligt kastar över obehörigt material till livsstil omedelbums.:)

Jag har förhoppningar men tar det lugnt med ev. förväntningar och väntar ett tag med frågor (man blir lite vilsen ibland nu) tills det lugnat ned sig med nedplitandet utav koden.

Lycka till, Martin och Martin!

/G

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Björnström
Någon ropade till mig på ICQ när dom såg att antalet inlägg är färre i version 3.0 än tidigare. Har vi missat något i importen?

Nä - det är bara så att inlägg i "livsstil" inte längre räknas i totalsumman för antalet inlägg.

Ja jag undrar vem det kan ha varit som frågade något så dumt?:rolleyes:

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-26 00:09
Citat:

Skrevs ursprungligen av Christoffer Larsson
Ja jag undrar vem det kan ha varit som frågade något så dumt?:rolleyes:

Vilket betyder? Ironi? Usel.

Det har (dessutom) diskuterats rätt mycket under Livstil. Bland annat har vi haft en lång tråd om YDL. Skall andra underforum generera pluspoäng bör vettiga trådar under Livstil också göra det. Detta bortsett från att jag är motståndare till "pluspoäng" överlag.

Det är inte alltid ett plus att ha många inlägg, man kan lätt betraktas som spammare om man har många inlägg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-03-26 00:32

Ingen har sagt något annat. Kasta inga inga stenar i glashus.

Citat:

Vilket betyder? Ironi?

Hehe, det kan ju varit så att det var jag som frågade Martin om inläggen bara någon minut efter det att 99mac version 3.0 lanserades. Jag frågade till och med om de hade misslyckats med något under importen, men sen fick jag ju veta anledningen så...

Citat:

Skrevs ursprungligen av PJW
Ingen har sagt något annat. Kasta inga inga stenar i glashus.

Var det där ett svar på mitt inlägg? Du skrev ju själv "Skall andra underforum generera pluspoäng bör vettiga trådar under Livstil också göra det."

Och vad menar du med stenar i glashus?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Adrian B
Var det där ett svar på mitt inlägg? Du skrev ju själv "Skall andra underforum generera pluspoäng bör vettiga trådar under Livstil också göra det."

Och vad menar du med stenar i glashus?

Det finns ett annat uttryck som kanske förstås bättre men som har samma grundmening:
"Han utan synd-kasta första stenen"

Tänkte bara hjälpa till lite eftersom du inte "greppar" den första liknelsen/metaforen

/G

Citat:

Skrevs ursprungligen av Gambit
Det finns ett annat uttryck som kanske förstås bättre men som har samma grundmening:
"Han utan synd-kasta första stenen"

Tänkte bara hjälpa till lite eftersom du inte "greppar" den första liknelsen/metaforen

/G

Jo, nog förstår jag betydelsen av begreppen, men jag förstår inte vad PJW vill säga med det. Såhär såg konversationen ut:

PJW: Skall andra underforum generera pluspoäng bör vettiga trådar under Livstil också göra det.

Adrian: Det är inte alltid ett plus att ha många inlägg, man kan lätt betraktas som spammare om man har många inlägg.

PJW: Ingen har sagt något annat. Kasta inga inga stenar i glashus.

1. PJW snackade ju om pluspoäng, därav mitt inlägg.

2. Jag ville förklara att det inte är pluspoäng att ha många inlägg, snarare tvärtom.

3. Jag skrev så för att jag har många inlägg (tredje mest tror jag) och att jag inte anser att det är pluspoäng, snarare en belastning.

4. Då börjar han snacka om sten i glashus, som om jag inte visste om att jag hade en massa inlägg. Doh! Men det var ju precis det jag syftade på.

Tjafsa kan ni...

Blev först bestört över att jag misstänkte att en massa trådar hade försvunnit. Smart tanke dock att inte alla forum räknas med, bra funktion.

1
Bevaka tråden