Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PLEX, får inte igång det.

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

ello, jag har en macbook dualcore 2ghz med 2gig ram. Jag har använt mig av vlc som mediapelare men det laggar rätt rejält när jag spelar upp högupplösta filer. Jag fick tipset att testa PLEX. Har laddat hem det, installerat det men kan inte för mitt liv få igång det. Det ligger där i dockan och är stendött, händer ingenting när jag klickar på det. Vore tacksam om jag kunde få några tips på hur jag kan få igång det eller tips på något annat program som funkar bättre än vlc.

Och ja, jag är total noob när det kommer till datorer.

Plex kräver 10.5

Hoppas du kör Leopard. Plex kräver nämligen 10.5 (Leopard)

haha, aw, så enkelt var det. Finns det något annat jag kan använda mig av? Kör vanligt mac os x som var förinstallerat på burken.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-11-04 17:15

XBMC Media Center är utvecklat från samma kod som Plex men fungerar även på Tiger.

tack så jättemkt, ska testa det direkt.

det verkar ju fungera klart bättre än VLC, dock förstår jag inte hur man får fullskärm, hittar ingen hjälp om programmet någonstans. Någon som vet.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-11-05 15:42

I Plex trycker jag cmd+f för fullskärm men det har du väl redan testat..

Ställ in upplösningen så den är samma som den du har på macbooken då blir de fullskärm.

Ursprungligen av Johan S:

Ställ in upplösningen så den är samma som den du har på macbooken då blir de fullskärm.

Enklast är att kolla efter den upplösning som har "Full Screen" i namnet. I mitt fall är det "1280x720 (Full Screen)".

tack så mycket, I'm up and running!

1
Bevaka tråden