Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

packa up .rar automatiskt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag letar efter ett program kan packa upp .rar o dyl automatiskt efter att en nedladdning är klar.

  • Medlem
  • Falkenberg
  • 2008-11-03 20:37

Tanka hem unrar eller liknande och ställ sedan in Safari alt. Firefox på att öppna hämtade filer.

Är det nerladdning via torrent så borde det väl gå att göra något i Automator för det.

Jag använder "The Unarchiver" som finns på The Unarchiver och klarar många format, inklusive skadade filer (så långt som då är möjligt), samt att man kan ändra teckenuppsättningen om man fått filerna från Windows (åäö och andra svåra tecken sabbas ofta).

Lite off topic: Utvecklaren av det programmet har även gjort Xee, enligt mitt tycke det bästa bildvisarprogrammet på Mac!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-04 22:12

Vad är det du laddar hem som du vill packa upp? Om vi antar det är film så kan ju både VLC och Plex spela direkt från rar-arkiven så det är onödigt att packa upp. Så mkt annat som levereras i "rar o dyl" vet jag nog inte.

Tack för infon. Automator var ju fantastiskt i övrigt också. Att jag inte upptäckt det tidigare och att VLC kunde spela upp rar arkiv direkt, hur har jag kunnat undgå något sådant. Som sagt tack.

1
Bevaka tråden