Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Exchange och kalender sync (som outlook)?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-11-05 10:30

Hej,

Alla på jobbet synkroniserar kalendrar. Behöver kunna se min chef's kalender. Antar att MS Exchange server körs eftersom alla kan se hans kalender via outlook, boka möten etc.

Hur kan jag få detta att funka i Entourage?

I Entourage gå till kalender klicka på Arkiv välj "Öppna andra användares mappar".
Resten borde vara självförklarande.

Din chef måste ge dig behörighet att läsa hans kalender men det antar jag redan är fixat.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-11-05 14:52

Tack för ditt svar!

Har inte alternativet "Öppna andra användares mappar" :S

Kan välja New > vilket ger diverse nya kalender händelser etc.

Subscribe to project vilket vill att jag ska välja ngn fil...

Kan inte hitta någonstans där jag kan ställa in detta :S

Du måste vara i kalendervy och sedan välja File och under Open är detta val. (verkar som om du kör engelsk Entourage).

Hmm kom precis på att jag sitter med Entourage 2008 du anger inte vilken version du har.

  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-11-07 15:56

Tack för dina svar!

Tyvärr lyckas jag dock inte få till det :S Kör Entourage 2008 12.1.4...! Fullt uppdaterat enligt MS Autoupdate. Leopard.

Kör Engelska, ja. File > Open har inga fler alternativ, när jag trycker Open öppnas ett nytt Entourage fönster, inget annat händer! Konstigt eftersom vi har samma version men olika menyval...

Eftersom vi jobbar i team och ständigt bokar möten etc. är det otroligt jobbigt att inte kunna se andras kalendrar. Extra kul när man är enda Mac på kontoret och alla windows idioter börjar om hur "mac aldrig fungerar med allt annat". GARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

Microsoft mjukvara

  • Medlem
  • Östersund
  • 2008-11-07 15:58

PS.

Är givetvis i kalendervy när jag försöker.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-08 16:42

Har samma version som dig av Entourage och då borde det se likadant ut för dig, dock på Engelska

/Tangen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-08 16:44

Här ligger våran delade kalender:

titta och se om det ser likaddant ut för dig.

Du måste dock i inställningar skriva in vart dina public foldrar ligger, har du gjort det?

/Tangen

1
Bevaka tråden