Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför kan jag inte ladda ner och surfa samtidigt?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-11-05 11:40

Är det någon som kan förklara varför mitt internet "dör" när jag använder framförallt Vuze? Använder jag Vuze kan jag endast ladda ner, möjligheten att surfa upphör helt! Spelar ingen roll om jag ändrar variablerna för max upp/ned-laddningshastighet. Internet funkar inte iaf. Det är av senaste modell: Vuze 4.0.0.2. Man får helt enkelt välja om man vill ladda ner något eller surfa, för det går inte att göra båda sakerna samtidigt!

Använder jag Transmission istället så funkar det iaf att surfa samtidigt som man tankar. Men det går segt. Även här spelar det ingen roll vilka värden man knappar in för upp- respektive ned-laddningshastighet.

Jag har en iMac ALU med 2,4Ghz och 4GB RAM, OS X 10.5.5. Så det borde väl inte vara ett hårdvaruproblem...? "Linan" är från Com Hem, 7-10 mb/sek, med medföljande modem. Inget trådlöst och ingen router som kan krångla.

Ideér någon?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-05 12:09

Japp. Logga in i ditt modem gå sedan in under Firewall. bocka ur IP FLOOD detection så är du "home free" finns en tråd som heter Transmission + Comhem där jag har skrivit lite mer ifall du inte får till det.

Om jag låter Azureus/Vuze "maxa" i synnerhet uppladdningen kan det sega ner internet rejält. Men aldrig helt stopp, Med obegränsad nedladdning och begränsad uppladdning (exvis 5-10 kB/s)är det helt OK att surfa. Gäller både bredband 0,5 Mb i utlandet (där jag är nu) och 8 Mb (Telia i Sverige).

iBook G4, Tiger 10.4.11, Azureus 3.1.1.1, Java 1.5.0_16

  • Medlem
  • 2008-11-05 12:26

Tack bonis! Det gjorde susen!

Tack så mycket!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-11-05 17:49

Det finns en plugin till Vuze/Azureus som heter Autospeed. Installera den och ställ ping-tid till 50-80 ms så funkar det.

1
Bevaka tråden