Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flera ljudkällor via optiskt ljud?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en reciver med en optisk ingång som jag har kopplad till min MacPRO:s optiska utgång men nu vill jag även ta in ljudet från vanlig DVD spelare på recivern och då hade jag en tanke på att ta in ljudet från DVD spelaren på min MacPRO igenom den opista ingången och därigenom skicka ljudet vidare till recivern och då få ljudet från både MacPRO:n och DVD spelaren samtidigt.

Men jag får inte detta till att fungera! Vad gör jag för fel?

//Olsson

Jag antar att det inte bara går att använda den dvd:spelaren som finna på mac pro:n? det hade ju varit mindre krångligt

Jag har tv hörnan med reciver och dvd spelare mm på övervåningen och macen en våning ner och 2 st 10 meters toslink kablar därimellan.
Tänkte slippa att springa mellan våningarna när man ska pausa eller byta scen mm...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-11-02 13:49

Det är nog möjligen så att det som kommer på ingången inte automagiskt sickas till utgången på din macpro. Du skulle kunna ta dig runt det genom att installera t.ex. Audacity och i dess inställningar välja 'play through', dvs att ljudet går från ingång till utgång. Om du sedan sätter en inspelning i Audacity på paus så kan du låta den stå och förmedla ljudet utan att den också fyller hårddisken med ljudspåret från filmen. Det finns säkert smidigare sätt t.ex. speciella program som just bara kopplar ihop in uch utgång.

EDIT:
Hittade detta program som kanske funkar:
http://www.rogueamoeba.com/freebies/download/LineIn.dmg

mvh
/genell

Ursprungligen av genell:

EDIT:
Hittade detta program som kanske funkar:
http://www.rogueamoeba.com/freebies/download/LineIn.dmg

mvh
/genell

Tackar, detta gjorde susen och man kan köra det i bakgrunden utan att man märker av det och allt funkar finfint!

1
Bevaka tråden