Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Uppdaterad iMac i november?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Visst börjar det bli dags att vi får se lite bättre hårdvara i Imacen. Väntar ivrigt på att den ska uppdateras så att jag kan trycka på köpknappen. MaxiMac spekulerar i att en uppdatering kan ske i november:

MaxiMac | Nästa Mac till rakning - iMac i november

Har ni andra rykten?

Vad skulle ni dessutom vilja se i en uppdaterad Imac?

Enligt macrumors köpguide så rekommenderar dem att bara köpa en Imac om man verkligen behöver den:

iMac Buyer's Guide - Mac Guides

Nu har Apple för ovanlighets skull gått ut med att det inte kommer nya maskiner i år. Har dom månne tröttnat på alla som väntar med inköp? En tisdag till, nej en till.. ok bara en tisdag till...
Macworld | Apple: No new products before the holidays

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-11-04 08:14

Apple store i USA är nere nu, får väl se vad som händer.

Edit: Verkar inte som att det kom något.

Senast redigerat 2008-11-04 08:34

Apple har precis gått ut och sagt att det inte blir något innan nyår.

Det var ju himla tråkigt. Hade sett fram emot att få köpa en Imac innan jul. Nu får jag vänta ett tag till med mitt oväsen till pc därhemma. Men den som väntar på något gott...

  • Medlem
  • 2008-11-15 15:40
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Apple har precis gått ut och sagt att det inte blir något innan nyår.

betyder bara att det blir något stort i januari

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-11-15 16:45
Ursprungligen av can:

betyder bara att det blir något stort i januari

Det behöver väl inte bli så stort, däremot blir det väl nytt:)

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-11-04 09:44

Vad förlorar du på att köpa nu?

Det är ju inte direkt så att prestanda kommer ta några jättekliv på tre månader.

Ursprungligen av planB:

Vad förlorar du på att köpa nu?

Det är ju inte direkt så att prestanda kommer ta några jättekliv på tre månader.

Fast det var ju i våras nån gång den senast uppdaterades så det är ju fler än tre månader så ett litet hopp kommer den att göra och sen kanske det kommer ett bättre grafikkort. Men främsta anledningen till att jag inte köper nu är att jag inte har någon större brådska med att uppdatera. Min PC fungerar bra även om den låter mycket och trots allt är en pc och vill jag ha en liten macdos är det bara att gå till jobbet eller ta fram min ibook. Så därför känner jag att jag gärna väntar in en uppdatering så att jag får nyaste nytt när jag köper.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-11-04 14:13

Men nya modeller har ju så ofta "barnsjukdomar".

Ursprungligen av planB:

Men nya modeller har ju så ofta "barnsjukdomar".

Sant, men jag är inte orolig, det är ju en mac vi pratar om. Om det nu skulle finnas "barnsjukdomar" så kan jag leva med dem med tanke på att jag har haft en pc som stationär dator i över tio år

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-11-04 16:40
Ursprungligen av planB:

Men nya modeller har ju så ofta "barnsjukdomar".

Och jag som lyckats köpa mini och imac alu vid lansering. Har inte varit värre än att en hårddisk har crashat vilket inte är Apple's fel.

MWSF är i januari då kan det hända saker. Det är den stora konsumentmässan för Apple.
Så väntan kanske inte blir så lång.
Annars är iMacarna av idag ruskigt bra.

Köp. Jag har köpt 2 Maccar (iMAc 24" o Macbook 2.4) under 2008. Det bästa jag köpt. Helt klart. Struntar i om det kommer helreviderade prylar imorrn - mina blir ju inte sämre för det...

Vågar vi hoppas på en ny iMac på 25-årsdagen?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-01-16 21:21
Ursprungligen av claudiomarino:

Vågar vi hoppas på en ny iMac på 25-årsdagen?

Under skalet kanske, men utseendemässigt kan den hänga med ett par år till.

Ursprungligen av planB:

Under skalet kanske, men utseendemässigt kan den hänga med ett par år till.

Skalet har jag absolut inga problem med

1
Bevaka tråden