Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyheter inom webutveckling

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!

Jag tänkte om ni kunde bidra med lite tips&trix när det gäller utveckling inom web. Framförallt nyheter eller helt nya sätt att använda eller producera web.

Kreativiteten sätter inga stopp här.. varken dumma eller krångla tips.

Varför jag ställer denna flummiga fråga är att jag har blivit så trött på dagens alltid samma sätt att göra web. Visst kan man göra snygga sidor med flash, men finns de andra sätt eller saker man kan göra för att förgylla websidor?

Mitt första tips för att presentera snygg med popup-bilder cabel.name: FancyZoom 1.1

Fyll gärna på!

Varma hälsningar
Chris

En gammal nyhet är AJAX men det borde du veta om.

AJAX, CSS, CMS, JAVA, Flash med ActionScripts... javisst. Men kanske något mer konkret, som kanske tar fram web lite mer åt WEB 3.0(?) eller andra snygga och praktiska exempel som man inte sett förut.

Jag vill bli inspirerad och taget av nåt nytt och snyggt Kom igen nu!

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-11-26 17:33

JavaFX är ju i alla fall nytt. Har testat det för lite för att uttala mig om hur bra det är.

JavaFX Technology At a Glance

Jag ser personligen web3.0 som iPhone-anpassade applikationen. Så utifrån det perspektivet, rekommenderar jag Apples Dashcode för webbutveckling och Apples inbyggda APIer i Safari för iPhone.

Webservice applikationer i Objective-C 2.0 och UIkit kvalificeras också till web3.0 i mina ögon.

Cappuccino Web Framework - Build Desktop Class Applications in Objective-J and JavaScript
Skriv webbapplikationer i Cappuccino och Objective-J.

  • Oregistrerad
  • 2008-11-27 10:55
Ursprungligen av pecke:

JavaFX är ju i alla fall nytt. Har testat det för lite för att uttala mig om hur bra det är.

JavaFX Technology At a Glance

Crap. Jag kör 1000 ggr helre FLEX i så fall.

1
Bevaka tråden