Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis bildbehandlingsprogram

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-02 20:31

Jag hade tänkt köpa mig en MacBook, men eftersom att jag har en stationär PC med Photoshop, Illustrator osv. tänkte jag inte använda den till det, utan letar efter något simpelt, gratis bildbehandlingprogram, är det någon som har några tips? Det behöver alltså inte alls vara avancerat, utan jag vill bara kunna fixa till dom lite enkelt och snyggt - typ ramar och lite färgändringar - för att kunna använda dem på bloggen.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2008-11-02 20:47

GIMP är ett gratisalternativ. Annat är det webbaserade Photoshop Express som också är gratis. Om du vill lägga en liten slant så finns Photoshop Elements.

Pixelmator, snyggt, enkelt, klarar det mesta enklare saker.

Används av min fru, hon är mkt nöjd. Hon gör loggor till Hwita Rum

Gratis: GIMP eller Seashore

Shareware: Pixelmator

Webbalternativ: Pixlr.com

  • Medlem
  • 2008-11-02 23:35

Ett till alternativ är Photofiltre. Jag ska undervisa i det på en högstadieskola. Det klarar inte lager och verkar vara hyffsat basic. Men det är gratis.
Fast jag tror nog att GIMP är mer intressant.

När det gäller pixelbaserade bilder kan beskärningar, retuscheringar och enklare färgförändringar och filter göras med iPhoto. Det kan faktiskt mer än vad jag hade förväntat mig. Inte gratis men följer med varje ny mac på köpet.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-03 12:11

Ett till webbalternativ kan vara Aviary - Home

-Jimmy

  • Medlem
  • International user
  • 2008-11-03 21:25

Tack. Jag testar nog med iPhoto, och laddar ner något annat om det inte funkar.

1
Bevaka tråden