Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med kernel_task?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-21 20:03

Okej, jag har stora problem med os x leopard som de nu verkar. Trodde de var hårdvara vilket de säkert fortfarande kan vara.
Men i alla fall, min MacBook beter sig sjukt underligt sen i söndags, den vill oftast inte vakna upp ut viloläge och om den väl gör det så kan jag inget göra med varken mus eller tangentbord, men den reagerar om jag trycker på powerknappen.

Bara att starta om manuellt. Men väl inne i os x, om jag nu kommer in vill säga och den inte bara står och matar vid blåaskärmen, så efter några minuters eller om jag har tur, timmars användande händer samma sak, musen slutar reagera, tangenterna likaså och de är bara att starta om manuellt igen.

En av de gånger jag kom till skrivbordet slog jag på aktivitetskontroll och kollade lite och fan då att kernel_task gick upp till 90% cpu användande när detta fenomen att jag inte kunde göra något inträffade, så känns som de har med det att göra? Men vad kan de vara? Har kollat runt lite på forumet och hittat lite med liknande problem men aldrig någon klar lösning? Har provat ta ut och stoppa in minnerna utan förbättring.

Gjort koll på disken och den "verkar vara ok" enligt rapporten. Börjar bli lagomt less, hade den på rep för topcase byte för 2 veckor sen, började efter de. kanske något med det att göra? Hjälp uppskattas!:)

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-21 21:09

Nu kommer jag inte in i os x längre, fast på blåaskärmen, funkar inte ens i felsäkert läge;(

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-22 21:01

Går det bättre/sämre om datorn är kall?

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-22 21:52

Är den kall kanske jag kan köra en liten stund, men olika frång gång till gång, idag trodde jag den hade repat sig, men icke, gick in på aftonbladet, den skenade iväg till 75 grader och sen hängde den sig, inne i felsäkert läge nu. Då funkar den bra....börjar bli lagomt less nu

  • Medlem
  • Vancouver, Kanada
  • 2008-10-23 06:22
Ursprungligen av Xoonix:

Är den kall kanske jag kan köra en liten stund, men olika frång gång till gång, idag trodde jag den hade repat sig, men icke, gick in på aftonbladet, den skenade iväg till 75 grader och sen hängde den sig, inne i felsäkert läge nu. Då funkar den bra....börjar bli lagomt less nu

Eftersom Aftonbladet är väldigt jobbig att driva för en Mac i och med all flash så är det inte konstigt att temperaturen går upp. Men det verkar ju som att det finns ett samband mellan värme och stabilitet. Om du har garanti kvar på datorn så tycker jag att du bör få det fixat.

Säkerhetskopiera det du har på macen och blås in nytt osx...
Är det mjukvara fel så märker du säkerligen skillnad!

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-10-23 19:23

Blåste om allt, och det verkar som de funkade, peppar peppar ta i trä! Så vi ser

  • Medlem
  • Boden
  • 2008-11-03 17:28

Ack så fel jag hade, felen tillbaka, gjorde inte en hel ominstalation så de blir väl nästa uppdrag då......å så less, kan starta den utan problem när den varit kall och vilat över natten men så fort den blir varm uppstår problemen igen och kernel_task rusar

1
Bevaka tråden