Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Store till Malmö & Stockholm?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-03 09:37

Osäker på om jag skapade den här tråden på rätt ställe men spekulationer är det nog allt...

Kan nedanstående platsannonser tyda på att fysiska Apple Stores ska öppna vid Barkarby i Stockholm samt i Malmö?

Apple Shop ansvarig - Apple, Barkarby
Retail Knowledge - Apple Shop ansvarig - Apple, Barkarby - CompetencePlus rekryteringsverktyg rekryteringsstöd ansökningar spontanansökningar internrekrytering jobbansökningar

Apple Shop ansvarig - Apple, Malmö
Retail Knowledge - Apple Shop ansvarig - Apple, Malmö - CompetencePlus rekryteringsverktyg rekryteringsstöd ansökningar spontanansökningar internrekrytering jobbansökningar

Jag tolkar annonsen som att det är Apple som är anställer (via RetailKnowledge) och det är främst den här meningen som tyder på att det är en fysisk butik:
"Du arbetar med målsättning att kunden ska mötas av en spännande och inbjudande butik samt förstklassig service."

Eller är jag helt ute och cyklar?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2008-11-03 10:08

Eller så har det att göra med Apple Shops, precis som det står.

Apple - Apple shop

Det kan också vara av typen "butik i butiken" - en Apple-avdelning som nästan är som en egen butik inne hos någon stor kedja.

Och eftersom det finns nyöppnade MediaMarkt-varuhus både i Malmö och i Barkarby, så ligger det väl nära till hands att misstänka att det är de som ligger bakom de här platsannonserna.

Edit:
sensy hann före med ungefär samma teori som min.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-03 11:14

Ahh, sedär, då hänger jag med.

1
Bevaka tråden