Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt senaste kap! En PowerMac G5!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag drog jag hem min "nya" PowerMac G5. En polare har köpt låss den från sitt jobb för cirka ett år sedan till ett riktigt bra pris och det priset halverades när jag lade mina händer på den

Tyvärr har jag ingen skärm för tillfället, utan ska koppla den provisoriskt till Tvn när jag väl fått hem kablage så jag kan inte se exakt hur mycket ram den har, men jag ser att det sitter 2 par (det vill säga totalt 4 stycken) stickor med ram i den, så minst 1GB ram lär det väl vara. Övriga specar lyder enligt infon vid serienumret:

"PMG5 DUAL / 2.3 / 512 / 250 / SD /6600"

Vilket i klartext lyder: PowerMac Dual 2.3 ghz G5, 2 x 256 mb ram (standard), 250gb HDD @7200RPM, 6 x Superdrive och Nvidia GeForce 6600 med 256 mb vram.

(Apple Power Macintosh G5 Dual Core (2.3) Specs (Late 2005 - M9591LL/A) @ EveryMac.com)

Jag har som sagt ingen skärm just nu, men ska koppla ihop den med tvn imorgon och smälla in Leopard på den

Riktigt bra köp! Ska med tiden trycka i en hårddisk till och mer ram.

Men så är frågan... Har den AirPort Extremekort redan? På baksidan har den en grå, avlång plastplatta som på andra sidan är kopplad med några sladdar. Gissar att det är AirPort och isf verkar det ju vara installerat?

Anyway, detta är min första sationära mac och jag är jätteglad

som ett monument Grattis!

Grattis! Med hjälp av bilderna i denna manual kan du säkert lista ut om du har airport installerat.

Ursprungligen av M. Sundbom:

Grattis! Med hjälp av bilderna i denna manual kan du säkert lista ut om du har airport installerat.

Tack så mycket!

Dessvärre verkar jag inte ha något sådant kort installerat. Det får jag ordna. Skickar inte filer över nätverket utan kommer bara surfa, så AirPort Extreme kommer funka fint.

Jag måste säga att närmare porr kommer en dator inte kunna bli än designen på G5orna/Mac Pro.

"Riktigt bra köp"

Hur ska vi kunna tro dej när du inte säger vad du gav för den... ?!

Porr ?! Du har precis bekräftat att JAG i alla fall inte är en nörd...

Ursprungligen av SkrotNisse:

"Riktigt bra köp"

Hur ska vi kunna tro dej när du inte säger vad du gav för den... ?!

Ni kan väl ta mig för mitt ord? Eller verkar jag så opålitlig?

Anyway, jag gav 2500:-. Det är ett bra köp i mina ögon.

Citat:

Porr ?! Du har precis bekräftat att JAG i alla fall inte är en nörd...

Vad skönt för dig!

Själv uppskattar jag god design och tycker att PowerMac G5 och Mac Pro leder ligan i teknikvärlden.

Ursprungligen av henkebarn:

Ni kan väl ta mig för mitt ord? Eller verkar jag så opålitlig?

Anyway, jag gav 2500:-. Det är ett bra köp i mina ögon.

Inte alls, bara intresserad. Jorå, hyffsat pris.

Ursprungligen av henkebarn:

Vad skönt för dig!

Själv uppskattar jag god design och tycker att PowerMac G5 och
Mac Pro leder ligan i teknikvärlden.

Jag också! Har haft varenda Apple stationär förutom Apple 1,
IIgs, G3 AIO och TAM så nog vet jag hur bra (vissa ganska dåliga)
Apples stationära kan vara, men att känna någon som helst koppling
till sexuella känslor... Nja, där går MIN gräns...

Ursprungligen av SkrotNisse:

Jag också! Har haft varenda Apple stationär förutom Apple 1,
IIgs, G3 AIO och TAM så nog vet jag hur bra (vissa ganska dåliga)
Apples stationära kan vara, men att känna någon som helst koppling
till sexuella känslor... Nja, där går MIN gräns...

Jag känner givetvis inte heller några som helst sexuella känslor. Det trodde jag att alla skulle förstå.

2500? Ja tack!

Ursprungligen av johan_tanying:

2500? Ja tack!

Precis. Hälften utav vad en Mac Mini kostar. Jag är nöjd

Väldigt bra maskiner. Nu i intel-världen så förtjänar det att påminnas om att G5-processorn är snabb och effektiv. 2500 är ett fynd, önskar jag hade lika snälla vänner

1
Bevaka tråden