Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte använda MBP med locket stängt

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min MacBook Pro 2,2Ghz går inte längre att köra med locket stängt när man ansluter en extern skärm. Jag ansluter tangentbord, mus och skärmen och bilden dyker upp på den externa skärmen. Stänger sen locket så datorn går i vila och trycker på tangentbord/mus för att datorn ska vakna och bilden visas på en externa skärmen.

Problemet är bara att inget händer. Datorn vilar vidare hur mycket jag än trycker och har mig.

Kollade Apples supportsidor och de föreslog att nollställa SMC vilket jag gjort utan framgång.

Nån som har/haft samma problem eller har förslag på vad mer man kan prova?

Har det nåt att göra med att du har "låt inte bluetooth devices väcka datorn"? Vet inte om du kör bluetooth... det kanske går att trycka av för USB-tangetbord+mus också? vet inte.... jag kör extern fint på min macbook just nu o har bluetooth tangetbord (o så glad, det bästa tangetbordet någonsin ) o bara en vanlig USB-logitech mus. Men som sagt försök med dom inställningarna, vet att du kanske redan tänkt på det men försöker bara hjälpa

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-10-19 21:38

Glöm inte att laddaren måste vara inkopplad för att det ska gå att köra med locket stängt.

Ursprungligen av Mija:

Glöm inte att laddaren måste vara inkopplad för att det ska gå att köra med locket stängt.

Mitt i prick! Men varför är det så? Det går ju att köra med locket öppet och ansluten extern skärm?!

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-11-01 21:17

För att datan inte ska råka starta när den ligger nerpackad i en väska och någon trycker på det parade tangentbordet som någon glömt stänga av och sen brinner väskan åpp.

Eller nåt. Jag bara gissar. Det finns nog en tanke eftersom det står i manualen att strömmen måste vara inkopplad.

1
Bevaka tråden