Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Min Macbook Pro Core2Duo laddar inte

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

Jag har haft min Macbook Pro C2D i mindre än en månad. helt plötsligt så laddar den inte batteriet längre så jag kan inte starta den. Finns det nån avstägningsknapp för laddningen av batteriet? Kan man inte använda Macbook Pro'n utan batteriet och bara köra på strömmadaptern?

Jag vill undvika att lämna in den på lagning, då det ofta leder till att man blir utan dator under tiden. Finns det nån på platsen garanti för? Med tanke på att den kostade och 25 tusen och inte använd i mer än en månad så... nån som vet nåt?

/M

  • Oregistrerad
  • 2006-12-15 10:19

Prova att ta bort batteriet och håll in strömknappen i 5-7 sekunder och sätt sedan i batteriet, sen strömsladden och kolla om den tar laddning igen. Fungerar inte det så fråga någon bekant om du kan få låna deras laddare och prova med, för att utesluta att det är laddaren som fungerar eller ej. Annars får du nog ringa Apple och fråga vad du ska göra...

Hej Scumpi, tack för ditt inlägg, men det hjälpte inte det heller.
Min chef kommer sen, han ska ta med sig sin laddare, jag ska testa då. Det här känns inte alls stabilt.

Är det nån annan här som har råkat ut för det här felet?

  • Medlem
  • 2006-12-17 12:26

fel på batteriet

Jag hade ett kasst batteri i min macbook som gjorde att laddaren inte kunde ladda upp det. Det kom ett nytt batteri dagen efter jag ringde och då funkade det perfekt, det är alltså som vanligt Sony man ska skylla på.

Troligtvis inte laddaren/datorn utan batterierna alltså, ring Apple och fixa.

Det var inte fel på batteriet. Utan på laddningsmekanismen. Har provat med en annan batteriladdare till den, funkade inte. Har provat med ett annat batteri också, då har det inte heller laddat. Hoppas nu bara att man får datorn så snabbt som möjligt.

Använda macbook pro utan batteri

Skrev en diskussion istället.

Senast redigerat 2008-11-01 21:22
1
Bevaka tråden