Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Återställa/Formatera/ en (LaCie D2 QUADRA Extern Hårdisk 1TB)

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-01 16:51

Hej!

Jag har köpt en LaCie hårdisk D2 QUADRA HARD DRIVE 1TB USB2/FW800/400/ESATA.

Jag undrar nu hur men gör för att återställa hårdisken som den var innan jag köpte den. Jag skall formatera den så att jag kan använda den till min router i USB porten så att jag kan ha den till mitt interna nätverk men den skall även fungerar att koppla till både PC och mac då jag behöver det. Är det någon som kan tala om hur jag gör.

Jag har varit inne i Program/Verktygsprogram/Skrivverktyg/Radera/ och nu skall jag in i Återställa. Det finns 2 st fält KÄLLA och MÅL där jag skall skriva någonting, tror jag, men VAD. Är det någon som kan hjälpa mig. Jag har en mac G5// Mvh Michell

Ursprungligen av Michbur:

Hej!

Jag har köpt en LaCie hårdisk D2 QUADRA HARD DRIVE 1TB USB2/FW800/400/ESATA.

Jag undrar nu hur men gör för att återställa hårdisken som den var innan jag köpte den. Jag skall formatera den så att jag kan använda den till min router i USB porten så att jag kan ha den till mitt interna nätverk men den skall även fungerar att koppla till både PC och mac då jag behöver det. Är det någon som kan tala om hur jag gör.

Jag har varit inne i Program/Verktygsprogram/Skrivverktyg/Radera/ och nu skall jag in i Återställa. Det finns 2 st fält KÄLLA och MÅL där jag skall skriva någonting, tror jag, men VAD. Är det någon som kan hjälpa mig. Jag har en mac G5// Mvh Michell

Hej! Jag tror du går på hårdisken (din) längst upp på listan till vänster, o sen på formatera (mitt är engelska mitt heter partition men tror det blir nåt sånt, den i mitten iaf) fliken, o sen tar du 1 partion om du vill ha det då, o sen tar du o väljer MS-DOS (FAT32) om du vill ha det på windows med (OBS, går inte ha större filer än 4gb på detta) sen på verkställ o ok.

Bröt ut ovanstående två inlägg från en annan tråd.

Släng inte in nya frågor mitt i en annan tråd som handlar om något helt annat!

/Mod

1
Bevaka tråden