Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Office 2008 vägrar efter update

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har Mac OS 10.5.5 på en PowerMac G5 osv.

När jag installerade 2008 funkade det alldeles galant. Sen uppdaterade jag till 12.10 och då vägrar samtliga program i sviten att starta. Istället får jag ett fönster som frågar om jag vill delta i en enkät (tror det är Setup.app som rullar). Jag klickar igenom så det fönstret stängs, och får ett nytt fönster som frågar om jag vill uppdatera. Oavsett vad jag svarar och sen stänger (eller uppdaterar den vägen), så kan jag inte öppna nåt program i alla fall. Hela farsen med de där fönstren börjar bara om på nytt...

Har postat en fråga på Microsofts forum och letat på webben efter lösningar, men inte hittat nåt som funkar.

Har testat slänga diverse .plist-filer, reparerat permission, bootat om, osv.

Då bumpar jag tråden (om det är OK)

Känner inte igen problemet. Uppdatering till 12.10 låter dock märkligt. Senaste version är 12.1.4 så vitt jag vet.

Om det har att göra med licensförvirring kan du prova att ta bort filerna
Library/Preferences/Microsoft/Office 2008/Microsoft Office 2008 Settings.plist och Applications/Microsoft Office 2008/OfficePID.plist

Jo, senaste update är 12.14. Men jag har testat både att uppdatera direkt dit och att gå steg för steg och starta programmet emellanåt. Funkar inte hur jag än gör.

Tror inte det är nån licensförvirring, men det ör ju värt att prova.

Tack

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-11-02 12:12

Fick samma problem som Falutjorven beskriver efter uppdatering och blev lack. Slängde Office (avinstallerade) och fattade beslutet att gå över helt och hållet till Openoffice 3, trots att jag en gång i tiden betalat för MS-licensen. Känns bra. Saknar inte MS Office mycket.

1
Bevaka tråden