Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

@ går inte att skriva på vissa sidor.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-10-28 07:12

Jag kan inte skriva @ tecknet på vissa sidor med min MBP av förra modell.
Riktigt störande, får då starta en ny sida - googlar på snabela - kopiera -klistra in.
Dyker upp lite nu och då, några sidor det hänt på är när jag skulle registrera mig som medlem på firefox pluginsida.
Samt andra registreringssidor, vissa forum tror jag. Beställningar mm

Why?:confused:

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-10-28 09:56

Hade det problemet vid en installation av Leopard på en Mac Pro. Det hjälpte att ändra tangentbordslayouten till Swedish Pro istället för bara Swedish (körde Leopard på engelska).

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-10-28 13:13

Jag har leopard på svenska. Ska dock dubbelkolla tangentbordslayouten när jag kommer hem från jobbet.
Tack sålänge!

Skillanden mellan Swedish och Swedish Pro är just var @-tecknet ligger, alltså vilken knapp. Alt + 2 i ena fallet och Alt + * i andra fallet. Vi har haft denna fråga uppe tidigare här på 99.se.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-10-29 10:20

Missade att kolla ovanståend igår.
Men problemet är inte att jag missat vilken knapp det är..
Det är ju på vissa sidor som det inte fungerar alls med @...

Uppstår felet i Safari också, eller är det bara i Firefox?

Vilka plugins har du i Firefox?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-11-01 11:29

Tack för alla hints om vad det kan vara, jag har kommit närmare problemet.
När tjejen klagade lite lätt om problemet när hon skulle skriva in användarnamnet i facebook så dök problemet upp.
Vi provade då safari och då fungerade det med snabela, (jag kan inte skriva snabela tecknet i denna ruta heller nu med firefox:-)) .

Dessa är mina tillägg:

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-01-09 09:55

Jag tror nu att det beror på att samma tangentbordskommando verkar vara att firefox ska välja flik 2 i fönstret..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-01-09 22:16

Har haft det problemet med ett mailformulär i en flashfil en gång till en hemsida. Väldigt mystiskt och gick inte direkt att lösa (för min del). Har du provat shift+2 när det inte går med alt+2?

1
Bevaka tråden