Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

City of Heroes för Mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det verkar som NC Soft har slagit sina skallar ihop med folket på Transgaming och att vi som ett resultat kommer att berikas med en "äkta" version av City of Heroes för Mac.

För de oinvigda är City of Heroes ett MMORPG där man tar sig an rollen som en superhjälte i Paragon City, där brott är vanliga och det finns gott om skurkar att bekämpa. Kanske inte lika populärt eller välkänt som World of Warcraft, men när jag spelade lite halv-aktivt för ett par år sedan var det likväl ett underhållande spel.

Lite mer information kan fås här:
NC Soft Press Release

Samt att man kan skriva upp sig för beta-test här:
Mac Beta Signup

Kan de inte ta Guild Wars samtidigt när de ändå är i farten? O:-)

Steget borde väl inte vara långt om de ändå inte gör ett större jobb än att kasta in City of Heroes i Cider och kalla det för portat till Mac. Kan väl inte vara så mycket svårare än att "porta" Guild Wars, men det är ju rena spekulationer från min sida.

Frågan är väl snarare om det finns stor nog efterfrågan för Guild Wars på Mac för att NC Soft ska göra ett avtal med Transgaming om det också. Hur stort är Guild Wars? Jag har personligen ingen koll alls på det.

I februari tror jag det var, så gick de över 5 miljoner sålda exemplar av spelet.

Detta är taget från NCsofts hemsida:

Citat:

Question:

Will Guild Wars be released on a different OS (Macintosh, Linux, etc.), or on other video game consoles?

Answer:

Guild Wars was developed on and released for the PC. We are aware that there is an interest in having the game available using other operating systems or on other platforms, and we will continue to evaluate these possibilities in the future.

In the event that we do announce the availability of Guild Wars on another platform or operating system, we will be sure to update our official site, GuildWars.com: Welcome to the Official Guild Wars Website, with such news.

Så de borde ju kunna bjuda på en Portning. Även fast jag inte är ett fan av Cider portade spel alls, så blir det iaf lite mer spelbart än via CrossOver. Det funkar ju bra och så, men det hade kunnat fungera mycket bättre då det tex. inte är lika slött.

1
Bevaka tråden