Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ta bort filer eller hitta alla?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-09-29 13:13

Hur får man bort alla filer om det inte finns någon "uninstall". Tydligen ligger någon fil från flash kvar men kan inte hitta den. Det går ju inte lägga in det "riktiga" flash nu för det krockar med något befintligt som jag inte har. Någon som är duktig på sånt här??

Du kan användaAppDelete (http://reggie.ashworth.googlepages.com/appdelete). Det är ett enkelt och snyggt program som är gratis först men sedan kostar lite. Använder det själv. Vet att det finns ett program till som brukar rekommenderas här men för tillfället är det hjärnsläpp;) .........Kommer jag på det så skriver jag igen.

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-09-29 20:10

Det kanske är AppZapper du tänker på?

  • Medlem
  • 2008-09-29 20:54

Ursäkta men är lite "blond" på detta här just nu=). Med "appdelete" så ska jag bara dra filerna till "träpapperskorgen", eller? Men nu hittar jag ju inte den filen som blockerar den nya installationen! Hur hittar jag den?

Ja, det var AppZapper jag tänkte på (http://www.appzapper.com/).

Med AppDelete raderar du program inte enskilda filer. Ja, du drar bara ikonen och lägger den i träspannen. AppDelete letar upp dolda filer och ger dig sedan möjlighet att välja om du vill ta bort dom (After doing this AppDelete will search your system to find the associated items and give you the chance to deselect any items that you would like to keep. By clicking on the "Hidden" button AppDelete will search again and associated items that are invisible or "hidden" will be included).
När du öppnar AppDelete kan du trycka på? nere till höger för att få mer detaljerade instruktioner.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-09-29 21:40

I8a, säger den vad filen heter?
Har du tömt papperskorgen?

om den säger vad den heter så kan du radera den via spotlight.

Appzapper och Appdelete funkar bara om programmet inte kastats.

/Tangen

vad heter ett program som man använder för att se var och hur stora all filer är?? har glömt

Ursprungligen av gustav_rangsjo:

vad heter ett program som man använder för att se var och hur stora all filer är?? har glömt

whatsize är ett

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-31 20:52

Omnigroup har nåt som heter disk sweeper, som jag gillar

Här har du en uninstaller för Flash, eller vad är det som du ska avinstallera?

How to uninstall the Adobe Flash Player plug-in and ActiveX control

/Adam

1
Bevaka tråden