Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få in DVD filmer in i iTunes

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-29 19:21

Tjena, har en liten fråga som jag gärna vill ha snabbt svar på.
Kan man ta en DVD film som man har hemma och få in den i datan och sedan få den i iTunes och slutligen ha den i sin ipod. Jag har en iPod Nano 4:gen så ja kan ha film i den
Tacksam för snabbt svar! :):)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-29 20:32

ja med Handbrake kan du rippa dvd skivan till ipod format.

Här står det lite om Handbrake: Handbrake fixar filmens format - IDG.se
och här: HandBrake

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-31 19:29

Har Handbrake nu men fattar inte ett dyft skulle gärna uppskatta en guide om någon orkar

Senast redigerat 2008-10-31 20:02
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-31 19:34

OBS, har en PC

Har själv laddat ned Handbrake nyss och ska försöka lära mig den. Det ska inte vara så svårt säger dom som använder det. Här finns råd: Sweet Setup- free need to have programs for PC and Mac se under 3b

Programmet Videora ska också vara bra: Videora iPod touch Converter - Free iPod touch Video Converter Titta under Guides till höger så du kan välja DVD, video etc.

Kolla så får du se vilket du tycker verkar bäst och återkom om det behövs.

Glömde att hälsa dig välkommen Abben12 ! Hoppas du ska trivas här.:)
99.se har vuxit mycket de senaste månaderna så det kan ta lite tid innan man får svar men många försöker så fort de kan. Skriv gärna i Personliga presentationer - 99.se om du vill.
Hälsningar KaRo

Jag använder CUCUsoft DVD to ipod converter, fungerar klockrent. Kostar dock 300:- ca: http://www.cucusoft.com/
Testade först handbrake på min iBook G4 , det tog 2 dagar att konvertera en film. Cucusoft´s program på en Pc P4 2,8 Ghz tar det runt 2 timmar ! enkelt gränssnitt och lätt att välja svenska undertexter. Suveränt !

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2008-11-06 23:31

Jag kör handbrake och det fungerar grymt bra.

Bara att välja en preset (typ quicktime eller ipod eller...) och köra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-11-11 08:34

Hittade ett program som hette DVD Decrypter som ja provade o det funkade grymt bra
Sen konverterar ja med Videora Ipod Converter! Allt funkar som smort

1
Bevaka tråden