Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

eSKD

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tycker att det är dåligt av RSV att de inte har sett till att eSKD (elekronisk skattedeklaration) fungerar tillsammans med Mac.

Skriv till RSV och försök att påverka dem.
Thomas

Hmm... ??? Funkade utmärkt förra året för mig med enkel deklaration, var bara att kryss för och svara ja... sedan kom ju pengarna snabbare tillbaka tack vare detta. Menar du en mer avancerad deklaration med bilagor etc ?

Jag menar lön- och skattedeklaration som man gör varje månad alltså inte allmän självdeklaration.
Thomas

Trist att det fortfarande inte går att lämna Skattedeklarationen elektroniskt om man kör Mac. Särskilt som man enligt följande tråd verkar ha kunnat lämna en vanlig löntagardeklaration sedan flera år.

http://99mac.se/forum/showthread.php?s=&threadid=1923&highlight=deklaration

Någon som har eller har haft kontakt med någon på Skattem.., förlåt, Skatteverket, om detta?

Den här informationen hittade jag på skatteverkets sida:

Varför kan jag som använder Mac inte använda deklarationstjänsten?

Detta beror på att den programvara som hanterar identifiering och underskrift endast är anpassat till Windows. Om webbläsaren i framtiden förses med generell funktionalitet för identifiering och underskrift, eller om de programvaror som finns på marknaden utvecklas så att de klarar andra plattformar än Windows, kommer vi att med tiden öppna elektronisk skattedeklaration för andra operativsystem än Windows.

1
Bevaka tråden