Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhoto hittar minneskort men för inte över några bilder

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2008-10-31 00:41

Jag har ett väldigt irriterande problem som jag själv inte kan lösa eller hitta en lösning på!
Min dator vill inte överföra det bilder som jag har tagit med min digitalkamera, iPhoto hittar min kamera men överför inga bilder utan fortsätter bara att tänka och CPU effekten gå upp till max?!?
Någon som har haft samma problem och hittat en lösningen eller någon som bara har lösningen, skulle uppskatta om ni delade med er hur ni löste problemet.

Det allra smidigaste och enklaste sättet att föra över bilder är att ta ut minneskortet, stoppa in det i en kortläsare och läsa in bilderna genom USB porten.

Du slipper alla problem där kameran arbetar aktivt. Med korten/läsaren så är det bara Macen som styr, och man kan ha det så att den läser över alla bilderna automatiskt så fort du kopplar in den då Macen känner att det är ett minne med foton.

Är man någorlunda seriös fotograf kommer man ju hem med mer än ett kort och jag har svårt att se att man skulle få något nöje/nytta av att sitta och plugga in korten i kameran för att läsa över bilderna...

Köp en sådan här eller liknande, plugga in minneskort(en) och allt funkar perfekt

Kjell & Company - tillbehör helt enkelt!

Det _kan_ vara ett kabelfel. Ett allmänt skumt beteende hos min iPod löstes med en ny USB-kabel.

Annars så är ju en kortläsare ett alternativ som SkrotNisse påpekar. Det finns även ännu mindre modeller om det bara är SD-kort som behöver stödjas. Dessutom finns FireWire-läsare.

Ursprungligen av johan_tanying:

Det _kan_ vara ett kabelfel. Ett allmänt skumt beteende hos min iPod löstes med en ny USB-kabel.

Annars så är ju en kortläsare ett alternativ som SkrotNisse påpekar. Det finns även ännu mindre modeller om det bara är SD-kort som behöver stödjas. Dessutom finns FireWire-läsare.

Jag köpte en sådan där mindre en-kortsläsare till min son men den fungerade inge bra. Killen på Kjell erkände t.o.m. att de haft massor av problem med dem.

Firewire ?! Jobs säger att det finns ingen framtid...

SanDisk och Lexar har FW 800-läsare. Där kan vi snacka överföring!

Steve om FW: The Joy of Tech comic... laughter is the best tech support.

Senast redigerat 2008-10-31 06:52
1
Bevaka tråden