Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hantera projekt i Xcode

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag tänkte testa på Xcode, men förstår inte riktigt den övergripande strukturen i sättet att lägga upp en applikation. Jag har använt bland annat Eclipse och Visual Studio förut och saknar något som motsvarar workspace eller solution där jag kan samla alla mina projekt. För varje projekt jag skapar öppnas ett nytt fönster, finns det något sätt att få det överskådligt (så att jag kan se applikationens alla projekt i exempelvis en lista) och hur får jag ett projekt att referera till något annat?

/lina

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-30 07:06

Varje projekt är en applikation, så om du öppnar ett nytt projekt är det som att du påbörjar arbetet med en ny app.

Ett projekt kan däremot innehålla flera filer.

Vänligen, Ylan

Det som i Visual Studio är 'solution' och 'project' motsvaras i XCode snarare av 'project' och 'target'. Du kan lägga till targets till projekt med menyn Project->New target.

Alla källkodsfiler (dock inte headers) och resursfiler tillhör ett eller flera targets; genom att Visa Info för en fil och välja 'Targets'-tabben kan du kryssa för vilka targets som filen ska ingå i.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-30 15:07
Ursprungligen av Erik Aderstedt:

Det som i Visual Studio är 'solution' och 'project' motsvaras i XCode snarare av 'project' och 'target'. Du kan lägga till targets till projekt med menyn Project->New target.

Alla källkodsfiler (dock inte headers) och resursfiler tillhör ett eller flera targets; genom att Visa Info för en fil och välja 'Targets'-tabben kan du kryssa för vilka targets som filen ska ingå i.

Aha,

ursäkta ett fåkunnigt stolpskott för att han lägger sig i saker om vilka han har ringa eller ingen kunskap!

Vänligen, Ylan

Oki, då hänger jag med, tackar!

1
Bevaka tråden