Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Webbhotells hastighet?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Existerar det några uppgifter över hur bra olika webbhotell är då det gäller hur snabbt webbsidor laddas för den som surfat till domänen. Frågan kan möjligen vara ointresant men då jag ändå är i valet och kvalet av att skaffa mig ett litet utrymme till idrottsföreningens webbsidor så tänkte jag kolla av detta innan jag väljer.

Har tittat på One.Com som förefaller vara begripligt och stödja PHP, så om ingen kan tillägga något blir det väl dom. Saknar bara att dom inte förefaller erbjuda längre perioder typ 5 eller 10 års avtal, vill ju gärna ha rabatt efter som jag ändå är säker på att jag kommer att bry mig om detta med webbsidor i ytterligare 10 år, sedan kanske det får vara nog... efter fyllda 70 så kanske jag ska satsa på något annat

Olle

Japp, det där är en jätteviktig fråga, speciellt om man lägger upp stora filer som andra skall kunna ladda ner i rimlig fart. Jag råkade ut för ett billigt webhotell indell.net som var riktigt långsamt ca 100 kb/s i båda riktingarna och orsaken var att servrarna låg i USA och trafiken över sundet slöade ner allting... i vilket fall så går det klart snabbare nu utan att jag köpt på mig någon deluxe tjänst eller så, men jag antar att det var fler kunder som ringde och klagade.

Har man någon nytta av att pinga de ställen som är webbhotell och på det sättet utröna om trafiken är *snabb* - kan man ens lita på ett sådant test ?? Tittar lite på iWeb.com som ligger i Canada... gillar deras prissättning, typ 10 år med fri trafik och 600 GB lagringsutrymme och det till ynka 200 dollar... dom har 1, 2, 5, 10 år att välja mellan.

1
Bevaka tråden