Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerpoint – rena grekiskan för mig

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-17 11:08

Varje gång jag öppnar ett ppt-dokument från en kund vill programmet inte kännas vid de typsnitt som finns i dokumentet. Typsnittet i presentatation är Century Gothic, dock vill programmet visa något helt annat (se bild). Även när jag öppnar en ny presentation från mallen händer detta. Förmodligen är det någon inställning som jag har missat. Vilken?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-30 10:08

Ingen som vet?

Vekar konstigt och jag kan inte upprepa beteendet på min dator. Jag tror inte att det är någon inställning utan något knas med installerade typsnitt.

Kan du ha dubbla installationer av typsnitt? Eller är typsnittet trasigt och PP väljer nästa i bokstavsordning (Century Greek). Jag bara gissar, men det kan vara värt ett försöka kolla igenom dina typsnitt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-30 11:32

ingen aning, är det inte tecken kodning i mallen som har ställt till det.

Jag har samma problem. I mitt fall bl.a. Calibri. Gissar att det är någon form av typsnittskonflikt någonstans för jag hade tidigare exakt samma syndrom på Proxima Nova, men efter att jag avslutat alla öppna icke-systemtypsnitt och startat om löste det dig (för Proxima). Har dock kvar samma problem för Calibri... :/

1
Bevaka tråden