Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Filmen stängs av efter någon minut

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har ett underligt problem som jag inte fattar.
jag har conventerat filmen i "Videora iPhone Converter" och lagt in
den på Iphonen.
När jag ska kolla på filmen stängs den av effter någon minut.
Filmen fungerar felfritt på datorn.
Någon som vet va problemet är?

har ett liknande problem, har försökt konvertera två 2h filmer i videora för iphone, båda filmerna är encodade i xvid med samma settings från början och fungerar fint i datorn och är fria från fel, när jag sedan encodad dem med videora så verkar det som att det alltid blir nått fel i omkodningen på ett flertalställen för när jag spelar upp filmerna i iphonen så oftast redan några minuter in i filmen så försvinner ljudet i ca 1sekund sen fryser bilden och kommer tillbaka till menyn, den fryser inte på samma ställe om jag kodar om filmen igen. Har använt Videora för både min PSP, Ipod 5g, PS3, 360 och inte haft några liknande problem tidigare. Testade å konvertera om samma filmer i ImToo's Iphone video converter 3 och samma sak där.

Kör firmware 1.1.3

Hah, kan inte fatta vad problemet är. Min kompis använder samma fil som jag använder o lägger in den på sin Iphone o där fungerar den fel fel fritt, men sen när jag testar på min så blir det du säger att den stängs av. Jag har testat o formatera den o allt men inget hjälper. Va kan det vara ???

Jag har exakt samma problem som ni kom ni fram tll någon lösning?

Tips

Jag hade precis samma problem när jag hade iPod Touch. Jag körde med 2.0 men det hjälpte ingenting, va samma som tidigare versioner.
Men sen när 2.1 kom så uppdaterade jag till den och då fungerade allting felfritt!
Så om ni kör på gammal uppdatering så köp den senaste (2.1 just nu), det är värt pengarna! annars kan ni ju inte använda er ipod fullt ut, video är trots allt en stor del av den!
Vad är 75 kronor när det innebär att ni kan se på film ordentligt på en pryl som kostar över 2000 kronor?

Oj vad länge sedan någon skrev om detta... Tyvärr har jag samma problem och det ger sig verkligen inte! Har funderat på om det är datorn som får jobba för hårt så att den inte orkar med men det känns skumt med 2 gb ram.. Någon som hittat en lösning?

Ursprungligen av KungGustav:

Oj vad länge sedan någon skrev om detta... Tyvärr har jag samma problem och det ger sig verkligen inte! Har funderat på om det är datorn som får jobba för hårt så att den inte orkar med men det känns skumt med 2 gb ram.. Någon som hittat en lösning?

Du har samma problem på din Mac som de har på sina Touch?

Prövat ngt annat konverteringsprogram?

Visualhub är bra, men utvecklas inte längre.

  • Medlem
  • Arvidsjaur
  • 2009-06-27 12:05

Jag tycker att Handbrake funkar bra för att konvertera film, hyfsat enkelt och man kan välja flera olika typer av konsoler att konvertera film till.....

1
Bevaka tråden