Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mitt tangentbord knastrar (MacBook)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-28 18:38

Har en snart ett år gammal MacBook, och för några månader sedan så började jag höra ett "knastrande" ljud.. Typ som om när det är glapp i en kontakt. Först förstod jag inte vart det kom ifrån, nån kabel? Högtalarna? Musen? Men efter ett tag så upptäckte jag att det kom från tangentbordet, vid "j,k,l" knapparna ungefär..

Tänkte se ifall någon känner igen detta och tror ni man skulle kunna få detta fixat av apple? Lyssnar man på musik hörs det ju inte men väldigt störande när man inte lyssnar på något.

Har du spillt något där?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-28 18:56
Ursprungligen av Capeman:

Har du spillt något där?

Nope, datorn är annars i väldigt fint skick.. Tänkte faktiskt för skojs skull bara koll under en tangent nu och insåg att det inte bara var att ta loss den som på ett "vanligt" tangentbord.. Hur gör man? Eller går det inte?

Ursprungligen av bebopin:

Nope, datorn är annars i väldigt fint skick.. Tänkte faktiskt för skojs skull bara koll under en tangent nu och insåg att det inte bara var att ta loss den som på ett "vanligt" tangentbord.. Hur gör man? Eller går det inte?

Har faktiskt aldrig gjort det själv, men en snabb sökning på Google gav en tråd med instruktioner och foton:

Possible to Remove Keys? [Archive] - Mac Forums

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2008-10-28 22:49
Ursprungligen av Capeman:

Har faktiskt aldrig gjort det själv, men en snabb sökning på Google gav en tråd med instruktioner och foton:

Possible to Remove Keys? [Archive] - Mac Forums

Om man vill komma in under tangetbordet måste man väl skruva isär datorn. Vilket garanterat "voidar" garantin.

Annars om man bara ska ta loss knapparna från själva topcasen så ska man vara försiktig! Jag har bytt alla mina vita macbook tangenter mot svarta. Och det sitter små plast "lyftare" under varje knapp som lätt kan gå sönder, och då är det bra att ha några extra.

Ursprungligen av Zajber:

Om man vill komma in under tangetbordet måste man väl skruva isär datorn. Vilket garanterat "voidar" garantin.

Javisst. Men det var ju inte det det handlade om.

men om du har garanti kvar är det väl bara lämna på service ?

1
Bevaka tråden