Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook startar om när jag stänger den

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-28 16:20

Ibland när jag stänger ihop min MacBook startar den om...
Jag gör inget speciellt, locket smälls inte igen, jag tappar den inte.
Ibland har jag haft jobb igång som försvinner (för jag sparar inte hela, hela, hela tiden) vid denna omstart.

What to do?

/uffe

Vad menar du med "stänger ihop" ? Att du viker ner skärmen lite men inte helt ned ?
Håller du på att ta den upp och ned ofta under en dag ?
Kanske bättre att du låter skärmen vara uppe helt då när du har jobb på gång.

Kolla Systeminställningar ➽ Konton ➽ Startobjekt. Har du något startobjekt som kan ställa till det på datorn ?

Välkommen hit Uffe ! Du gör ditt första inlägg ser jag. Hoppas du ska trivas här på 99.se.:)

Jag har varit med om samma sak några gånger på min MB!
Vet heller ej vad det beror på.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-29 10:27

Jag stänger ihop den helt. och då istället för att den går i vila - startar den om
Hålla skärmen uppe... alltså jag har ju lärt mig workarounds för mycket under mina 15 år som macanvändare, men att inte kunna stänga ihop en bärbar dator funkar bara inte för mig.

Och tack så mycket KaRo

Ursprungligen av ustrand:

What to do?

Spontant skulle jag bara vilja säga: "Lämna in den på reparation"

Men här är ändå ett gäng frågor...

Har du ändrat några inställningar, typ "hibernation mode" eller något annat som kan påverka viloläget?

Hur gammal är datorn? Har den varit så här hela tiden, eller uppstod det efter en viss händelse?

Har du provat att skapa en ny användare, för att se om den beter sig likadant där?

Du säger att det bara händer ibland. Har du märkt om det finns någon "röd tråd", t.ex att det alltid är samma program som är igång när det händer, eller att du har väldigt många program igång när det händer - eller är det helt slumpmässigt?

Hur mycket internminne har du? Hur mycket ledigt hårddiskutrymme har du?

1
Bevaka tråden