Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med att ladda ned från iTunes Store

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-28 13:34

Jag har en iPod Touch och har ända sedan jag köpt den kunnat ladda ner program från iTunes Store och App Store i iPoden. Nu funkar ingenting av detta...

I iTunes Store kommer det upp en ruta med "Vi kunde inte utföra din iTunes-begäran.
Nätverksanslutningen kopplades ned på grund av en tidsgräns

Försäkra dig om att dina nätverksinställningar är korrekta och att din nätverksanslutning är aktiv och försök igen."

I App Store kommer det istället upp en ruta med: "Kan inte ansluta till iTunes Store"

Se bilder av båda felen nedan...

Någon som vet hur jag kan åtgärda dessa fel? Jag hittade inget nummer till iTunes supporten heller. Har någon av er numret får ni mer än gärna ge det till mig!

F.ö. har världsklockan blivit helt konstig också, det stod att tiden i Stockholm var runt 04.20 när den egentligen var 11.19. Kan detta ha något med problemen ovan att göra?

// Niklas

På den första bilden, från iPoden, så verkar du inte ha någon Airport/Wifi-anslutning igång. Ikonen som visar Airport-signal borde finnas uppe i vänstra hörnet. Så då är det väl inte så konstigt att du inte kommer åt internet...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-28 22:16

Anslutningen i iPoden måste försvunnit ganska precis innan jag tog skärmdumpen. Hade anslutning om jag minns rätt innan.
Hursomhelst så funkade det inte tidigare heller när jag hade anslutning, det kom även upp mer text i felmeddelandet då.

Nu funkar iaf båda App Store i Touchen och i iTunes Store, vilket är glädjande

Skönt att det fungerar igen.
Jag har märkt att det från och till är lite svårt att komma till iTunes genom iPoden för att nästa minut fungera. Kanske beror det inte vare sig på iPoderna, nätanslutningen utan på att iTunes inte alltid klarar mängden av nedladdningar av program, musik etc.

1
Bevaka tråden