Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Få gratis CodeWeaver mjukvara den 28 Oktober

Tråden skapades och har fått 48 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Imorgon kommer CodeWeavers att låta personer få ladda ner mjukvara de gjort, helt utan kostnad. Inte säker vilka program det gäller för, men CodeWeavers brukar vara generösa annars så ta och kika in och få gratis mjukvara

EDIT: Det gäller tydligen all mjukvara!

Press Releases - CODEWEAVERS' SOFTWARE FREE FOR DOWNLOAD THANKS TO GEORGE W. BUSH AND FALLING GAS PRICES Giveaway Triggered in CodeWeaver's Great American Lame Duck Presidential Challenge; "We take full responsibility for global economic collapse," s

Passa på nu imorgon medans det varar!

galet!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-27 18:40

Trevligt! Skall göras! Har dock inte fått min MBP än, men det borde väl gå att ladda ned till annan dator och sedan föra över till den?

Ursprungligen av zAjben:

Trevligt! Skall göras! Har dock inte fått min MBP än, men det borde väl gå att ladda ned till annan dator och sedan föra över till den?

Jadå det bör gå

Tror nästan att man får en kod som man skriver in som en "rabatt" på någon av produkterna kanske så istället för en rabatt får man den för 0kr.

Det står i och för sig så här: "The catastrophic cratering of the global economy, falling gas prices and President George W. Bush's recent executive activities have indirectly prompted Saint Paul gadfly software developers CodeWeavers, Inc., to provide free software for every American on Oct. 28, company officials reluctantly announced today.".

Men det kanske inte är ett krav att man är amerikan.

Äsch, så kinkiga kan de väl inte vara?

Man tycker ju inte det. Men i och med att det hänger ihop med amerikanska valet, så...?

Yep det kan vara att det är så, tror dock inte det kommer hindra många från att ta del av erbjudandet ändå

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-10-27 22:52

sweet

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2008-10-28 00:01

Jag läste igenom forumet på digg.com, där hade någon från Codeweavers svarat:

Citat:

How about oversea ??

We are not going to block registration attempts from non-US ip addresses / email domains.

Men det kan ju vara någon tomte som låtsas vara från CW men det skulle ju bara idiotiskt.

Sådär! Då var det nerladdat, då skall man bara vänta på att sidan kommer upp igen så man kan registrera sin cdkey man fått genererad

Ni som har koll.

Vad är en svensk klocka då klockan är 23.59 Central Standard Time?

Fungerar programmen på PPC med Tiger tro?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-28 10:59
Ursprungligen av Asterraster:

Fungerar programmen på PPC med Tiger tro?

Nix
Operating System Requirements:

This product is designed to run on the following operating systems:

* Mac OS X 10.5 Intel
* Mac OS X 10.4 Intel

Ursprungligen av Katinka:

Nix
Operating System Requirements:

This product is designed to run on the following operating systems:

* Mac OS X 10.5 Intel
* Mac OS X 10.4 Intel

Yep det fungerar ej på PPC. Testade på skolans datorer för några veckor sen, står bara "fel arkitektur".

Ursprungligen av beamsteel:

Vad är en svensk klocka då klockan är 23.59 Central Standard Time?

Central Standard Time är normalt -7 timmar jämfört med svensk tid.

Men eftersom vi har gått tillbaka till vintertid/normaltid, medans USA fortfarande har sommartid fram till nästa söndag, så är tidsskillnaden just under denna veckan bara -6 timmar.

Så 23.59 ikväll deras tid, bör vara 05.59 imorgon bitti svensk tid.

Edit:
Många säger "Standard time" trots att de menar "Daylight savings time", så ibland kan det vara svårt att veta vilket som avses. Men om de verkligen menar "Standard time" bokstavligen, så stämmer inte det jag skrev, utan då är tidsskillnaden 7 timmar, och i så fall är det 06.59 svensk tid.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-28 11:15
Ursprungligen av Marcus_R:

Sådär! Då var det nerladdat, då skall man bara vänta på att sidan kommer upp igen så man kan registrera sin cdkey man fått genererad

Hur fungerar det?? Måste jag ha macen för att kunna ladda ned och få en cdkey, eller kan jag göra det på pcn i väntan på att jag får MBPn?

Ursprungligen av zAjben:

Hur fungerar det?? Måste jag ha macen för att kunna ladda ned och få en cdkey, eller kan jag göra det på pcn i väntan på att jag får MBPn?

Ja, gå in här:
The CodeWeavers Great American Lame Duck Presidential Challenge

Registrera dig och få cd nyckeln till din email, när sedan deras sida kommer tillbaka sen, CodeWeavers så registrerar du din cd key där med ett konto. Hela processen kan göras genom en PC, endast som krävs på macen är att använda mjukvaran

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-28 12:00

Tack Ipod_Lover!

Kan man enbart ladda ned det en gång?

Ursprungligen av zAjben:

Tack Ipod_Lover!

Kan man enbart ladda ned det en gång?

Nejdå, när du väl har ett registrerat konto där (glöm inte göra ett konto när sidan kommer upp igen, annars slutar cd nyckeln fungera) så får du länkar till alla program och dylikt. Tror även att det går använda 30 dagars demon, och sedan skriva in nyckeln där.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-28 12:29

Tack! Den verkar vara nere nu iaf, för jag kommer inte in?

Ursprungligen av zAjben:

Tack! Den verkar vara nere nu iaf, för jag kommer inte in?

Yep. Skulle gissa på att det är rätt mycket trafik för dem just nu.

Kan skriva i tråden när jag ser att sidan är uppe och fungerar. Eller, om någon annan ser när den dyker upp så kan personen skriva här och tipsa oss andra

EDIT: Står nu ett meddelande på hemsidan.

Citat:

Alert: We're working on a different approach, check back in 30 minutes.

Så snart kan vi nog slutföra registreringen av CrossOver.

Senast redigerat 2008-10-28 12:56

Nu är sidan nere igen.
Poop med!

Jag lyckades få en nyckel, men registreringsservern är rostat bröd.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-10-28 14:57

Nu har de lagt upp fulla olåsta versioner för nedladdning.:)

Ursprungligen av Homy:

Nu har de lagt upp fulla olåsta versioner för nedladdning.:)

Jeflar!

Nu lyckades jag med, efter mycket om(laddande av sidan) och men...

Betyder detta att man inte kommer att behöva serienumret alls? Eller kommer de upplåsta versionerna att sluta fungera på något vis?

Hoppas att dom är snälla och låter en registrera sig även imorgon, trots att erbjudandet endast gäller idag. Jag tvivlar på att regisreringen kommer att komma igång idag.

"you will receive a key within a few days" fick jag...
Får ni andra det också?

Jag fick ett serienummer i morse men det står att "This serial code will be valid until 23:59 (Midnight) Wednesday October 29th Central Standard Time (CST)".

Bevaka tråden