Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nvidia,fläkt och batteri och 94 graders temp !!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det bara fööör mycket!!

Har fått tillbaka min MBP som hade problem med grafik kortet. Fick det utbytt enligt Apples senaste erkännande att det ÄR ett problem så det blev en gratisrep men...

Jag har fått förklarat att Nvidia grafik korten som NU sätts i som utbytes INTE är monterat på samma sätt på logik koret/ moderkortet så...

Nu har tempen börjat att gå i taket riktigt och fläkten ligger på över 5000 rpm samt att batteriet nu visar 20% Health efter 178 laddningar vilket ger en ca 35 min batteritid!

Jag får "nog" ta kontakt med Apple igen och fråga dom om det är detta man får efter ett garantibyte !!!

Jag är inte riktigt säker på vad du vill få sagt. Bara ventilera?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-28 00:45

Länk till förra tråden:
http://www.99.se/powerbook-macbook-pro/252361-l-nk-till-nvidias-erk-nnande-g-llande-8600-gt-problem.html

94 grader måste ju vara något galet, har dom ev missat något med kylflänsen när dom bytte? Åk in till en service provider istället för att skicka till apple.

Ser att du bor i Höganäs! Kom in till Janssondata i Helsingborg med datorn. Riktigt duktiga tekniker som är lite lättare att föra dialog med än med Apple. Är det ett garantiärende kostar det dig ju ändå ingenting.

1
Bevaka tråden