Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hyra FTP-utrymme?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-06-11 18:13

Jag skulle behöva ha tillgång till ett FTP-konto med 5-10GB utrymme. Är frilansklippare och behöver ett enkelt och smidigt sätt att lägga upp video. Har kollat runt lite men hittar bara ställen som verkar orimligt dyra över 200kr/mån. Någon som har några tips?

Tack för hjälpen!

Ursprungligen av KLJ:

Jag skulle behöva ha tillgång till ett FTP-konto med 5-10GB utrymme. Är frilansklippare och behöver ett enkelt och smidigt sätt att lägga upp video. Har kollat runt lite men hittar bara ställen som verkar orimligt dyra över 200kr/mån. Någon som har några tips?

Tack för hjälpen!

Storegate.se tar 69 kr/mån för 10 Gb privatkonto.

Är tanken att ladda upp och sen ladda ner en gång eller att faktiskt sprida 10GB filer mot internetanvändare?

  • Medlem
  • Upplands Väsby
  • 2008-07-24 10:45

Jag har en enkel hemsidan som är låst för ett 10-tal medlemmar på 37th.se • The 37th Cyber Nut House

Vi är i behov av en FTP-server så vi kan dela ut patcher mm. i.o.m uppdateringar av de spel vi lirar etc. I dagsläget så har vi våran hemsida på Cliche.se vilka inte tillåter denna typ av tjänst. Vi är inte ute efter att sprida våra filer utåt, utan dessa ska endast användas av våra medlemmar på forumet.

Som KLJ sa här ovan så är man ju inte sugen på att betala flera hundra i månaden. Framförallt när det handlar om en idiellverksamhet som detta, då blir det extra dyrt om du förstår mig rätt.

  • Medlem
  • Ulricehamn
  • 2008-10-21 13:41

Lite sent svar men Lagring online erbjuder det ni söker.

Video sharing sites

Min fråga borde väl placeras här tycker jag.

Jag har testat och använt några sites för lagring av mina egengjorda filmer, mest animerade alster gjorda i Blender och Gimp.

Imageshack, eSnips och Photobucket är onödigt omständiga.

De jag använt mest är Photobucket och Vimeo. Samtliga har ett fel, vill jag hämta en film ur mitt album och klickar ( kopierar ) länken och klistrar in den någonstans, så följer hela albumet med när mottagaren öppnar filen. Jag har ändrat från share till privat och tvärtom men ingenting hjälper.
Ganska frustrerande.

Vimeo är annars den bäste, den gör om vilka konstiga codec utan konstiga frågor, det tar jag för givet " snart år 2009 "

För mig är det inte så viktigt att det är gratis, mer att det är smidigt.

Till min iMac Leo har jag QuickTime Pro/Perian.. Jag brukar använda Codecs: Quicktime

Avi Raw och MPEG-4 Video.

Det skulle vara intressant att höra vad ni använder och är nöjda med och rekommenderar.

Berätta

Tack

1
Bevaka tråden