Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Blinkande fält

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-10-27 19:46

Hej

Nån som vet Varför några fält i layouten blinkar när man bläddrar bland poster?

Jag har ungefär 20 fält i layouten men av dom 20 13 st blinkar resterande inte

Förstår inte vad du menar riktigt? Vet du hur man spelar in bildskärmen med tex Snapz Pro? Om du har det, kan du posta en liten film man kan titta på?

Om inte så gissar jag att någon egenskap hos de fält du tycker blinkar är inombörds i blinkande gruppen likadana, men olika från icke blinkande gruppen.

Lär dig använda formatpenseln? Klicka på ett fält som har "bra egenskaper", dvs inte blinkar, välj penseln, klicka på ett annat fält som just nu blinkar. Se om blinkandet försvann.

Formatpenseln fungerar även så att du kan först grupper ett antal saker (kommando + G), sedan markera ett fält utanför den gruppen, välj penseln, klicka på något av de fälten i gruppen, så kommer alla fält att få samma egenskaper.

Lycka till!

  • Medlem
  • Örebro
  • 2008-11-03 19:58
Ursprungligen av Taz_1999:

Förstår inte vad du menar riktigt? Vet du hur man spelar in bildskärmen med tex Snapz Pro? Om du har det, kan du posta en liten film man kan titta på?

Om inte så gissar jag att någon egenskap hos de fält du tycker blinkar är inombörds i blinkande gruppen likadana, men olika från icke blinkande gruppen.

Lär dig använda formatpenseln? Klicka på ett fält som har "bra egenskaper", dvs inte blinkar, välj penseln, klicka på ett annat fält som just nu blinkar. Se om blinkandet försvann.

Formatpenseln fungerar även så att du kan först grupper ett antal saker (kommando + G), sedan markera ett fält utanför den gruppen, välj penseln, klicka på något av de fälten i gruppen, så kommer alla fält att få samma egenskaper.

Lycka till!

Tack taz

Har provat med formatpenseln men det hjälpte inte.

Utan felet var att fält låg för nära varandra d.v.s omlott därför all blinkande

1
Bevaka tråden