Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med uppdatering av program i itunes

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag får upp ett felmeddelande varje gång jag ansluter min iphone till itunes. Det står:"En del program i iTunes-biblioteket installerades in på iPhone-enheten "Daniel Kullbergs iPhone" eftersom ett eller flera fel inträffade.

Någon som vet vad det beror på? Jag har avmarkerat att programmen ska synkas varje gång jag ansluter.

Bifogar en skärmdump på felmeddelandet.

Tacksam för hjälp.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-10-23 17:19

Har också fått samma meddelande. Jag kopplade ifrån iPhonen och satte tillbaka den provade att synka igen och då utan felmeddelande.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2008-10-23 20:23

Jag hade det felmedelndet med. Fick det efter uppdateringen 2.1 det går att hantera genom att hantera program manuellt och sen avmakera programmet och synca igen och sen makera det igen och synca så programmet installeras igen. Men så kan man inte ha det vaje gång man uppdaterat ett program för alla inställningar för programet försvinner då. Så jag återställde mobilen och nu funkar allt som det ska.

Har du två konton, ett svenskt och ett amerikanskt ?
Då brukar det poppa upp den texten eftersom man måste logga in på tex det amerikanska konton innan man gör uppdatering av de program man köpt genom USA-kontot och viceversa när det gäller svenska program.

tack för svar alla hjälpsamma personer! jag har inte ett amerikanskt konto KaRo. Så jag får återställa mobilen som du föreslår mattias. Återkommer med hur det gick.

Är du säker på att du har auktoriserat din dator för inköp ?
Det gör du genom att i iTunes trycka på Auktorisera dator... under Affär.

ja, jag googlade och fick fram samma förslag på åtgärd om att man ska auktorisera sin dator i iTunes. Det visade sig att jag hade gjort det redan. Tror att den auktoriseras om man köper en låt från iTunes och sen spelar den. Håller på med återställning just nu...

återställningen fungerade! däremot så står det fortfarande att två program måste uppdateras från AppStore. Problemet började när jag försökte göra det förra gången, så jag struntar nog i det nu. Det är Facebook och Asphalt4.

Det är säkrast att göra uppdateringar i iTunes i datorn, dvs inte att göra dem genom iPhone/iPod Touch on-the-go. Har haft kraschar i min Touch genom det.

1
Bevaka tråden